Alleen in een tentje - Reisverslag uit Arcis-sur-Aube, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Alleen in een tentje - Reisverslag uit Arcis-sur-Aube, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Alleen in een tentje

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

19 Mei 2012 | Frankrijk, Arcis-sur-Aube

Na al het fietsgeweld van gisteren met ruim 100 km tegen de wind in, heb ik het vandaag wat rustiger aangedaan, van Chalons-en-champagne naar Arcis sur aube, 70 km plus 4 km voor boodschappen. Vanmorgen had ik het even moeilijk omdat Jannie, zoals afgesproken naar huis ging, en ik nu echt alleen ben. Maar het fietsen ging goed, het weer was mooi en het landschap ook veel aantrekkelijker dan gisteren. Grote glooiende vlaktes met verschillende tinten groen, oneindige gele koolzaadvelden en licht bruine nog niet bewerkte akkers werden afgewisseld door wat meer bosrijke beekdalen. Ook waren er weinig klimmetjes, maar wel enkele kaarsrechte lange wegen. Opvallend is het geluid van de vogels langs de rustige wegen. Langs de weg waren nog een paar mooie kerken, helaas allemaal dicht. Het dorp waar ik nu ben ligt wat van de route, maar is wel aardig om te zien.
Ik ben ook nog een Nederlands echtpaar tegen gekomen ook op weg naar Santiago.
Na die 70 kilometer heb ik dit keer geen hotel opgezocht, maar heb het tentje, en ik zie in gedachten een aantal mensen nu gruwen, dat ik steeds heb meegesjouwd van de fiets gehaald en opgezet. Vannacht slaap ik in de tent! Zo'n camping heeft ook wel wat, ik hoor niet alleen de vogels maar ook het geluid van een stroomversnelling. Het barst er van de Nederlanders, ook de eigenaar is een Nederlander, die pelgrims ook nog korting verleent. Hopen dat het niet gaat regenen.

  • 19 Mei 2012 - 16:01

    Wilfred:

    geweldig knap , ingeborg , en leuk om steeds je verslag van jouw tocht te lezen . En nu verder in je eentje ! Heerlijke tocht verder , groeten uit Bommel (ook van Jacques ) , wilfred .

  • 19 Mei 2012 - 20:13

    Bart:

    Hoi Ingeborg!

    Gelukkig geen rain-legs nodig gehad lees ik, houden zo! Nu even doorbijten, zo zonder Jannie, lijkt me ook moeilijk, maar je plek op de camping ziet er goed en groen uit. Je laatste persbericht is eergisteren geplaatst, nu moeten we het echt zelf gaan doen.... (de blogger dacht dat we n.a.v. zijn verslag snel een persbericht in elkaar hadden gezet, ha, ha, lag al een week op de plank). Typisch staaltje van zelfoverschatting! Houd vol en leun niet teveel op Brabanders en Limburgers, ze lijken aardig maar als puntje bij paaltje komt.... Slaap lekker en vooral zacht! Je hebt morgen weer een schitterende dag voor de boeg. Ik ben jaloers op je en bewonder je doorzettingsvermogen, maar bovenal geniet van elke seconde! (leuk dat er foto's zijn trouwens).

    Gr Bart

  • 19 Mei 2012 - 21:27

    Ivonne:

    Dag dappere dodo, Jannie weg en jij alleen in een tentje. Ik vind het knap, je gaat meteen het diepe in, maar gelukkig is het geen eenzame camping zo te zien. Vergeet niet dat er in Bredevoort aan je gedacht wordt hoor!!
    Je zult eens zien hoeveel leuke aardige lieve gezellige mensen je nog gaat tegenkomen. Hug XX

  • 20 Mei 2012 - 16:42

    Madeleine:

    Hi Ingeborg,
    Zo, nu echt op jezelf aangewezen, maar gelukkig al de nodige lotgenoten tegen gekomen. Geniet je van de geur van het koolzaad, of is het bedwelmend. Tentje goed bevallen?
    succes maar weer met de volgende etappes.
    Madeleine

  • 20 Mei 2012 - 18:53

    Janny Terlouw:

    Hoi Ingeborg,

    Geen regen gehad vannacht? Vannacht hoorde ik het regenen en dacht gelijk aan jou in dat tentje en hoopte dat het zuidelijker droog zou zijn. Verder vandaag bij familybrunch gehoord dat Vezelay echt heel mooi en leuk is. Morgen windkracht 4 NW (zag ik) dan waai je zo een flink stuk die kant op.
    Groeten, Janny

  • 21 Mei 2012 - 07:00

    Inge:

    Hoi stoere Nederlander!
    Dat ziet er zeker ook knus uit, die tent. Ben benieuwd hoe jouw spieren erbij staan. Wat een kilometers maak je en dan ook nog in dat landschap. Ik hoop dat je leuke ontmoetingen hebt, nu je alleen verder peddelt. Ik lees je landschapbeschrijving graag en we zoeken steeds op Googlemaps op waar je precies zit. Lees nu trouwens dat er nogal wat flinke regenbuien huishouden in midden Frankrijk. Hoop dat je aan die dans kan ontspringen.
    Zet ' em op daar, we kijken uit naar je volgende berichten!
    Gr. van Hans en Inge

  • 21 Mei 2012 - 07:50

    Margot Van Der V.:

    Hee Ingeborg,
    Ik vind het knap van je hoor! Zo verder in je eentje en dan, na een lange fietsdag, slapen in een tentje. Je moet ook wel weer naar een B&B gaan hoor. Dat is ietsje comfortabeler :-) Leuk dat je steeds wat andere Santiago-gangers tegenkomt. Dat schept wel een band. Ik kijk uit naar je volgende verslag. We denken aan je, hier in Berkel.
    groetjes, Margot

  • 21 Mei 2012 - 10:08

    Peter Damen:

    Ha Ingeborg,
    Bewondering, respect en lichte jaloezie zijn de woorden waar ik nu aan moet denken.
    Echt super leuk om je reisverslag te lezen. Geniet van de mooie natuur en de bijzondere mensen die je nog gaat ontmoeten.
    Deze reis is niet zomaar een reis. Deze (innerlijke) reis zal je voor altijd koesteren.
    Veel plezier met de tocht der tochten.

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Arcis-sur-Aube

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 70463

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: