1000 km en een beetje - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu 1000 km en een beetje - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

1000 km en een beetje

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

24 Mei 2012 | Frankrijk, Châteaumeillant

Meest noemenswaardige feit is dat ik vandaag de 1000 km grens heb overschreden. Na gisteren maar 57 km heb ik vandaag, zij het op het laatst op mijn tandvlees 96 km uitgeperst. En nu rust ik uit op de camping van Chateaumeillant.
Lieve Annet heeft met vanmorgen niet alleen eerst voorzien van een Hollands ontbijt en ook nog de lunch meegegeven, maar ook nog naar het mooie dorpje Apremont gebracht. De weg van Tamnay en Bazois naar Nevers was echt te saai en te gevaarlijk om te fietsen. Vanaf Apremont was de weg redelijk vlak, maar ook een beetje saai, het leek een beetje op het Nederlandse rivierenlandschap. Doordat ik een valse start had, kwam ik plotseling weer twee mannen tegen die mij eerder voorbij waren gereden en er ook als een haas vandoor gingen, dat tempo haal ik niet.
De eerste 50 km gingen in een rap tempo. Het was echter kiezen na 50 km stoppen of nog 40 km doorrijden en dat heb ik gedaan. Het landschap werd mooier, en ook de klimmetjes talrijker, wat minder leuk was, onderweg kwam ik nog een stel tegen, dat de route de tegengestelde richting uit deed, maar goed ik heb de camping bereik, die mooi ligt aan een meertje. De vogels worden overstemd door de krekels, ik heb al platanen en een hagedis gezien, kortom het zuiden nadert. Als fietser krijg je ook nog een soort verloop stekker, zodat ik mijn Garmin en mijn mobiel kan opladen en de camping vraagt niet om mijn paspoort maar om mijn credential!

  • 24 Mei 2012 - 18:09

    Ivonne:

    Duizend kilometer! Alsof het niks is. Tsjonge wat zul je al keiharde beenspieren hebben. Wat lief van Annet dat ze je een stuk op weg hielp, zijn er niet meer van die mensen te vinden die pelgrims op deze manier begeleiden? Hoeft toch niemand te weten als je het plein van Santiago op fietst? M.i. wordt de natuur nu alleen maar mooier, al ben ik persoonlijk niet zo van de hagedissen, maar de lynx is ook in deze streek gesignaleerd. Stel je voor zo'n heerlijk gespin naast je tentje (echt ze doen niks!). Krijg nu SA gasten en kan een paar dagen niet internetten maar in het weekend ben ik er weer. Dikke kus en ga zo door!

  • 24 Mei 2012 - 18:15

    Janny Terlouw:

    Ga je niet een beetje te snel? 1000 km al en alweer op een camping. Kun je morgenochtend lekker zwemmen in dat meertje, of vissen.
    Ik ben alweer helemaal afgekickt. Even overwogen om vandaag te fietsen naar Nieuwerkerk aan den IJssel (waar ik een filmpje moest maken), maar ik vond het bij nader inzien te ver. Dus ik vind dat jij supergoed bezig blijft! Lfs, Janny

  • 24 Mei 2012 - 18:19

    Françoise Lippe:

    Gefeliciteerd met je mailpaal! Geweldig, het gaat hard!
    We waren in Apremont 2 jaar geleden, Het is wel een prachtig plekje vond ik!
    Zo te zien heb je eens geen regen gehad! Het is zeker lekker voor de afwisseling! Ik ben vandaag ook met mijn blog bezig geweest binnenkort kunnen we ook eens met elkaar bellen ofzo? Heel veel plezier verder... veel liefs!

  • 24 Mei 2012 - 19:50

    Annet:

    Je hebt jezelf wel overtroffen vandaag .... 96 km en dat met deze warmte. Chapeau! Het was super gezellig dat je hier was, alleen wat kort. Volgende keer verwachten we jullie natuurlijk met de caravan. Succes verder, en kalm aan.
    liefs.

  • 25 Mei 2012 - 06:54

    Henk De Paepe:

    Nou nou, wat een kanjer. Zo ben je weg en zo fiets je 1000km verder. Ik vind het een indrukwekkende prestatie. En wat mooi dat je letterlijk op handen wordt (verder) gedragen! Neen, dat is flauwekul. Op bais van mijn ervaringen tijdens mijn fietstocht naar Bazel in 1990, als eerste etappe op weg naar naar Rome, weet ik heel goed dat bijna 100km met een bepakte fiets geen sinecure is. Sterkte de komende tijd en houdt moed. En neem vooral ook de tijd om bewust te genieten van deze prachtige reis.
    Groet,
    Henk

  • 25 Mei 2012 - 09:55

    Madeleine:

    Hi Ingeborg,
    Je hebt al heel wat grenzen verlegd, zelfs een half uur moederziel alleen door het enge donkere bos (ik zou het in mijn broek doen). Heerlijk dat je zo verwend bent door je vrienden Annet en Karel. Dat had je verdiend. Ook leuk dat het een foto van jou opleverde. Keep up the good work!
    Liefs, Madeleine

  • 26 Mei 2012 - 12:49

    Anje:

    Hai Ingeborg,
    gaat het nog lekker zo in je eentje? Ik zag net voor heteerst je reisverslag door te gaan googlen op je naam. Hopelijk heb je alle regen nu gehad en is de zon je reisgenote. Ik zit nu in Zwitserland voor 14 dagen. Ook met zon en mijn 2 vriendjes.
    Geniet van je verdere tocht, doe voorzichtig en tot horens.
    Groetjes, Anje

  • 26 Mei 2012 - 13:29

    Bart:

    Hoi Ingeborg

    1.000 km! Per fiets... Zou ik ook makkelijk halen als ik rainlegs zou hebben! Ha, ha ik kom nog steeds met de auto, slecht hè? Symposium in Den Haag was leerzaam, iedereen kende je! Goede lobby van je, lansingerland zei niemand wat(dus heb ik maar gezegd dat jij over de gebiedspromotie gaat;-) maar Ingeborg, des te meer. Ze wisten ook van je reis en leven met je mee! Bitterballenoverleg heb ik nog niet gehad;-) Geniet van je reis, je bent toch al over de helft in tijd, hoop ik? We missen je allemaal, niet alleen als professional maar zeker ook als collega!!

    Gr. Bart

  • 29 Mei 2012 - 07:53

    Monique:

    Hoi, leuk al die verhalen.
    En super dat je al zo ver bent!

    Henk was dit weekend naar de Haan gefietst (en terug). Toen moesten we even aan denken.

    Veel groetjes, Monique

  • 30 Mei 2012 - 08:32

    Renee:

    Ha Ingeborg!

    Nou ik vind je maar stoer.
    Ik heb al moeite met 40 km op vlak terrein. Ik denk dat ik dit nooit zou kunnen.
    Leuk je beschrijving en inderdaad krijg je een apart gevoel bij de constatering van een vleugje zuiden.
    Ik ga nu weer terug naar mijn bank, wasmachine en fornuis, denkend aan de door jou befietste vergezichten.....hartelijke groet, Renee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châteaumeillant

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 70404

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: