toeristische pelgrim - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu toeristische pelgrim - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

toeristische pelgrim

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

31 Mei 2012 | Frankrijk, Rocamadour

Wat doe je op een fietsloze dag. Je slaapt wat uit, tot half negen, ontbijt rustig en maakt een praatje met de buren. Gisteravond had ik hen in mijn gebrekkige Frans en Engels van dienst kunnen zijn omdat de man niet helemaal lekker was en de dokter kwam. Vanmorgen hebben ze bloed laten prikken. Denk maar niet dat de beloofde zuster kwam, ze moesten uiteindelijk naar Souillac. Hij blijkt uiteindelijk een ontsteking te hebben. Ze zijn nu onderweg naar het ziekenhuis in Cahors, waar iemand van de ANWB hen verder helpt. Die praat vast beter frans! Misschien kom ik ze morgen in Cahors weer tegen.
Maar goed dus een fietsloze dag. Die heb ik besteed door op mijn dooie akkertje Rocamadour te verkennen, vanouds een pelgrimplaats, mooi tegen de rotsen geplakt en deels in de rotsen uitgehouwen. Nu een toeristisch plaatje, maar omdat het nog vroeg in het seizoen is voornamelijk bevolkt door een handjevol bejaarden. Die zuchtend en steunend vaak met hun amechtig hondje de heuvel oplopen of zich laten voortbewegen in een treintje, dat niet past in de middeleeuwse sfeer. Omdat het niet zo druk was vond ik het erg aardig, vooral de kerk met aan een kant een rotswand, mede omdat er in de Middeleeuwen al pelgrims kwamen.
Verder heb ik wat geslapen en wat gelezen. Het is hier in ieder geval warm en dat is wel erg lekker. Morgen gewoon weer klimmen en klauteren en ook nog even afdalen.

  • 31 Mei 2012 - 17:41

    Janny:

    Op naar Cahors dan maar weer morgen. 'k Hoop dat het extra lekker fietst met uitgeruste beenspieren.
    En vergeet niet zaterdagmorgen even naar de markt in Cahors te gaan! Die is echt leuk! lfs Janny

  • 31 Mei 2012 - 19:30

    Françoise:

    Klinkt lekker ontspannend en zonnig! Heerlijk! Goed dat je jezelf de rust gunt!
    Heel veel plezier verder! Je schiet lekker op zeg!...en met het mooi weer werkt het een beetje mee! Het is hier pet weer..regen,grijs en mimi baalt dat ze voor de bak naar buiten moet~! We gaan morgen richting Frankrijk... dan hopen dat de bui ons niet achterna gaat!

  • 31 Mei 2012 - 19:55

    Henk De Paepe:

    Hoi Ingeborg,
    Mooi om eens een dag rustig aan te doen. En wat ben je al ver. Prachtige reisverslagen, mooie belevenissen en prachtige dorpjes en landschappen. En wat een leuke foto's! Ondertussen ook nog weer in actie ten dunste van je mede reizigers. Deze zorgzame houding past prima bij jou. Veel plezier bij het vervolg. En pas goed op je zelf!
    Henk

  • 31 Mei 2012 - 22:33

    Bart:

    Hoi Ingeborg,

    Heel erg bedankt voor je persoonlijke reactie van vandaag!

    Gisteren heeft de Raad ingestemd met BING onderzoek, interessant debat, verder goed verlopen.

    Helaas moet ik aan de bak met A13/A16 is toch niet controversieel verklaard. Met mijn voornaamgenoot afgestemd, gaat helemaal goedkomen!

    Je weet het, je doet het voor de Natie, niet voor jezelf! Nog maar een paar weken en ik haal weer thee voor je! (Mis ik wel, jij altijd druk, kan ik de kan thee weer halen ;) Nu ben ik altijd druk en haalt niemand thee voor me. Niet eerlijk!

    O ja vanuit mijn Rooms Katholieke achtergrond, ga ik ervan uit dat jij, na je reis, ook bekeerd, danwel overtuigd bent! Ik zorg voor het wijwater op ons bureau!

    Gr Bart

    P.S.

    We krijgen dus een Islamiet een Atheist een Rooms Katholiek en een Protestant op één kamer. De wereld op 10m2! Gaaf toch?


  • 01 Juni 2012 - 06:42

    Madeleine:

    Hi Ingeborg,
    Zo'n dagje rust en bezinning doet hopelijk wonderen. In je vorige verslag vroeg je je af waar je aan begonnen was. Nou, dat heb ik met die trouwjurk ook. Vannacht tot 1.30 uur bezig geweest omdat Helma hier sliep en ik haar nog voor de laatste keer wilde laten passen. Vanmorgen om 6.30 laatste pasbeurt. Het lijkt nu allemaal in orde, maar ik durf nergens meer zeker van te zijn. Een iets te ambitieus project? Hij staat haar gelukkig prachtig, maar de perfectionist in mij heeft zich terug moeten trekken. Zo hebben wij elk onze eigen missie, al is de aard geheel anders. Ik voel met je mee. Dordogne is prachtig, geniet ervan.
    Liefs,
    Madeleine

  • 01 Juni 2012 - 11:41

    Evelien:

    Hoi Ingeborg, Wat heb ik een bewondering voor jou zeg! Je bent echt heel stoer dat je al zover gekomen bent. Ik lees je verslagen met veel plezier en leef in gedachten met je mee! Gelukkig dat de temperatuur nu lekker is en de natuur steeds mooier wordt! Heel veel sterkte en hou vol!!! Liefs van Evelien

  • 01 Juni 2012 - 14:39

    Paula:

    Ha Ingeborg, ik volg je verhalen elke dag. De foto's zijn mooi, 'de 2e foto is net het straatje uit de uit de Harry Potter film. Ik ben nu alle 8 delen (geleend van een vriendin) aan het kijken. Heerlijk dat je een dagje vrij hebt tussendoor.
    Liefs Paula

  • 03 Juni 2012 - 14:32

    Jaap Van Ronel:

    Ik lees mee - eindelijk, maar nog net op tijd voor de climax. Heel veel sterkte!
    jaap

  • 03 Juni 2012 - 17:10

    Ivonne:

    Dag Ploeterende Pelgrim,

    Na een kleine pauze vanwege mijn gasten lees ik nu je verslagen met groeiende bewondering. Fijn dat je zoveel support krijgt van menigeen. Heb je helemaal verdiend want het is geen sinecure, ik kan me voorstellen dat je soms denkt: hoe dronken was ik toen ik besloot deze tocht te gaan fietsen? Maar je was níet teut, alleen dapper en avontuurlijk. Een voorbeeld voor velen en zeker, zoals je collega zo mooi beschrijft, voor de natie!!
    Maar...die slang....vréselijk! Rits je wel je tent èn slaapzak goed dicht? Ze zullen wel niks doen, maar geef mij maar een lynx.
    O ja, en om je nog een opsteker te geven: het regent hier de hele dag al pijpestelen, het was maar 7 gr. toen ik mijn SA-ners uitzwaaide en internet vertelde dat het op 1e Kerstdag net zo warm was als vandaag.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rocamadour

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 70416

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: