Omrijden en verkeerdrijden - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Omrijden en verkeerdrijden - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Omrijden en verkeerdrijden

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

27 Mei 2014 | Frankrijk, Poitiers

Ik weet niet wat ik deze dag had. Of ik begreep de aanwijzingen niet goed, of ik volgde de aanwijzingen op mijn Garmin, die me steeds een andere kant op wilde sturen, in plaats van die in het boekje of er was daadwerkelijk een wegomlegging, die niet goed stond aangegeven, ze leggen hier een tgv of zoiets aan, of het was alles tegelijk. Het resulteerde er in dat ik 25 km heb omgereden op een afstand van 65 kilometer. In totaal heb ik 90 kilometer gefietst. En toen was ik nog niet waar ik wezen wilde.

Gelukkig kwamen er vriendelijke Franse mijnheertjes op mij af, als ik het even niet wist en zij zetten mij weer op het goede spoor. En ook heb ik zomaar twee oudere heren voorbijgefietst, die met volle bepakking reden. Eigenlijk geen kunst, ik had alleen twee kleine tasjes bij me. Die heren waren trouwens de enige pelgrims die ik heb gezien. Ik denk dat de anderen de weg wel konden vinden.

Ondanks deze malheur heb ik wel weer genoten van het vogelenzang, de bloemen en een enkele koe. Er waren wat kleine heuveltjes die op een na geen probleem opleverden

En toen ik er precies 90kilometer op had zitten,was er net een bankje, waar ik rustig op ben gaan zitten, in afwachting van een lift in de vorm van een grijze Picasso, die mij en mijn trouwe Santos binnen een uur vijftig kilometer verder op bracht, naar ons hotel, waar we nu wachten op Margot, die voor de zoveelste keer een flinke vertraging met de trein heeft.

  • 27 Mei 2014 - 20:45

    Adri Bakker:

    Hoi globetrotter. Wat goed van jou weer onderweg. Bikkel!!. Ik ben net terug voor werk uit Maputo en ga morgen naar Stockholm marathon op zaterdag met twee vrienden en drie ega's. Daarna week later Nairobi en daarna week later Pretoria. Allemaal werk. De hele maand dus op route. Laat weten hoe het gaat. Ik ben online met gmail. Ingborg houd koers !!! Soms is je intuitie beter dan je Garmin.

  • 27 Mei 2014 - 20:47

    Adri Bakker:

    Nog een aanvulling. Weet dat als je in Spanje bent ons grote vogelaar Heine zich daar momenteel ook bevindt! groet Adri

  • 27 Mei 2014 - 21:11

    Jos Engels:

    Hallo Ingeborg,

    Een pechdag vandaag. Die heb je alvast gehad en komt niet meer terug. Komt zeker omdat je gisteren vals hebt gespeeld, hahaha. Jacobus heeft je nu genoeg gestraft en zal je vanaf morgen weer op het goede spoor houden. Daar vertrouw ik op, en jij natuurlijk ook.
    Namens de regiocommissie van het genootschap wens ik je een heel voorspoedig vervolg op het grote avontuur.
    Buen Camino,
    Ultreia e suseia
    Jos

  • 27 Mei 2014 - 21:24

    Bart:

    Hoi Ingeborg,

    Je kunt het wel zo chique de "TGV" noemen, het is natuurlijk gewoon de HSL, die je weer parten speelt! Dat is om jou te herinneren aan het feit dat je ons weer hebt achtergelaten met heel veel werk ;-). Je komt vast ook nog wel de aanleg van een snelweg tegen, of de uitbreiding van een vliegveld, tijdens je reis, allemaal voorbodes van wat er weer op je te wachten ligt als je terug bent (qua werk dan).

    Vandaag hebben we emotioneel afscheid genomen van J en S, ik mis je in ieder geval nu al!! Heel veel plezier, geniet ervan en maak je geen zorgen, werk zat als je er weer bent! Wat mij betreft trekken ze de pensioengerechtigde leeftijd nog verder op, dan kun jij je karwei in ieder geval afmaken! Op naar je volgende etappe!

    Gr. Bart

  • 27 Mei 2014 - 21:46

    Madeleine:

    Hi Ingeborg,
    Illegale stempels, ok. Maar nu ook nog smokkelen met de kilometers... 50 auto km kun je niet compenseren met 25 km omrijden. Pas maar op dat je niet gediskwalificeerd wordt.

    Liefs en veel plezier met de family, zolang ze er zijn.
    Madeleine

  • 28 Mei 2014 - 08:28

    Ivonne:

    Tja lieve Ingeborg, 's Heren wegen zijn ondoorgrondelijk, zowel te fiets als per trein. Gelukkig wist Picasso je te vinden. Houd die maar in ere. En ... ik vind je wederom een BIKKEL, zoals je alles aanpakt èn nog extra kilometers maakt (of had je een schuldgevoel vanwege dat kruisje..?). Later in het jaar eens in de Achterhoek fietsen? Desnoods naar Kevelear als je er graag een kerkelijk accent aan wilt geven? XXX

  • 28 Mei 2014 - 09:22

    Lianne:

    Hoi Ingeborg,
    Leuk dat je zo met ons meeleeft en dezelfde onderwerpen doet op een dag. Wij kregen een presentatie van de HSL gisteravond. Jij hebt het parcours alvast verkend! Ga zo door! Vanavond een raadsvergadering die je moet missen.... Nu geniet je extra van je tocht denk ik zo. Het is hier even droog dus ik ga lekker spitten en komkommerplantjes zetten. De groeten aan het rode monster en veel plezier!

  • 28 Mei 2014 - 09:34

    Jennie:

    Zo, kanjer!!
    Wat een verhaal zeg, ik heb echt bewondering voor je.
    Wat vriendelijk, kreeg je zomaar een lift? Je zag er natuurlijk ook echt uit als een hulpbehoevende pelgrim.....!
    En nu verder lekker peddelen, beetje om je heen kijken, wat reflecteren en vooral genieten.
    STERKTE

  • 28 Mei 2014 - 09:57

    Nella:

    Hoi Ingeborg, tja je hebt meer van de omgeving gezien dan wasbedoeld. Dat is ook wel weer leuk (hopelijk geen zadelpijn). Wel handig zo'n bezemwagen in de buurt :-)) Je zal 'm nog gaan missen..
    Groetjes, en fietse ze maar weer! Nella

  • 28 Mei 2014 - 10:35

    Patricia:

    Lekker bezig hoor! Als je zo doorgaat, ben je er volgend jaar wel! Maar .... wel twee mannetjes ingehaald! Da's toch een prestatie van formaat! En jij maar zeggen dat je niet snel bent, niet zo bescheiden he! En die ene heuvel, was die zo hoog? Of stond daar de man met de hamer op je te wachten? Valt ook niet mee als je van die omwegen maakt. Maar ... dan zie je wel 1 (!) koe! Joepie! Ik zeg: ga zo door! Je kan het! ;)

  • 28 Mei 2014 - 10:44

    Aaltje:

    mooie verhalen al weer.Hou koers, we blijven je volgen en veel plezier!

  • 28 Mei 2014 - 11:18

    Annet:

    Hoi kanjer, Wat goed dat je weer aan het afzien :) bent. Even bij ons "langs" komen, zal er dit keer wel niet inzitten. Of misschien op de terugweg?
    Fijn dat er nog iemand in de buurt is om je naar je bestemming te brengen, die moet je koesteren. Maar voorlopig gewoon doortrappen en geen omwegen meer maken.
    Nog maar 2 mannen ingehaald? De rest ben je al voor want in de buurt van Vezelay lopen en fietsen er heel wat meer en daar ben je al ver voorbij!! Dus je kan het. Bon courage et chapeau xx.

  • 28 Mei 2014 - 19:26

    Ineke Biegstraaten:

    Nou als je iedere keer wat kilometers omfietst, dan heb je straks een topconditie. Maar je bent natuurlijk alvast je spieren aan het opwarmen. En je Garmin ach die is gewoon wat van slag (franse slag).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Poitiers

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 70402

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: