saai, saaier, saaist - Reisverslag uit Saint-Martin-lès-Melle, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu saai, saaier, saaist - Reisverslag uit Saint-Martin-lès-Melle, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

saai, saaier, saaist

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

29 Mei 2014 | Frankrijk, Saint-Martin-lès-Melle

De tocht van gisteren ging niet door een van de aantrekkelijkste streken van Frankrijk. Saaie, stille wegen, omzoomd door graanvelden, akkers met sprieten mais en velden met witte bloemen, waar ik de naam niet van weet. Ook de dorpen waren leeg, grijs en grauw. Zelfs de kerken konden me niet bekoren, al hadden ze wel zoals een goed Frans dorp betaamd een bankje voor vermoeide fietsers. Kortom een saaie dag. Alleen de Leeuweriken die hoog in de hemel vochten wie het hardst kon zingen, een enkele kikker en een gloednieuwe brug over de nog in aanleg zijnde LGV verdrongen soms de saaiheid.
Ik ben wel de rest van de tocht onkruidvrij. Rijdend langs een akker, kreeg ik een lading bestrijdingsmiddel over me heen.

De dag begon gisteren goed met een overijverige juffrouw van de VVV in Poitiers, die niet snapte dat ik vragend om een stempel in fietskleding geen fiets bij me had en ze hadden nog wel zulke mooie rekken en diep teleurgesteld was dat ik geen film over Poitier wilde zien en ook geen wandeling wilde maken. Daar hadden e de tijd niet voor. Het was half tien en om elf uur moesten we uit ons hotel. Daarbij hadden we Poitiers s avond al bewonderd op zoek naar jullie raden het al een restaurant.

  • 29 Mei 2014 - 09:12

    Geert Bakker:

    Hi Ingeborg,
    Tja, pelgrimeren is afzien. Erasmus zei het al in zijn Lof der Zotheid: je moet wel gek zijn als je op pelgrimage gaat...
    Zou je willen uitkijken of je op kerktorens of -gebouwen behalve een haan ook een vos ziet? Ik hoorde dat dit in Galicië gebruikelijk is.
    Bon courage!
    Geert

  • 29 Mei 2014 - 16:52

    Marianne Luesken:

    Houd moed! Het is zwaar, maar in de gemeente Lansingerland is het nog zwaarder!
    Bon voyage,

    Marianne

  • 29 Mei 2014 - 23:12

    Françoise Lippe:

    Hi Ingeborg. Ja, die eenzaamheid in Frankrijk en die eindeloze velden en lege dorpen. Dat herken ik wel.. je komt jezelf wel goed tegen... blijkt wel bij te horen en achteraf weer een bijzonder ervaring.. Maar je hebt nog wat afleiding en begeleiding aan het eind van de dag begrijp ik. Komt goed allemaal! Heel veel kracht en plezier verder. Ben wel een beetje jaloers hoor! Dikke kus. Françoise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Martin-lès-Melle

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 70449

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: