saai, saaier, saaist - Reisverslag uit Saint-Martin-lès-Melle, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu saai, saaier, saaist - Reisverslag uit Saint-Martin-lès-Melle, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

saai, saaier, saaist

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

29 Mei 2014 | Frankrijk, Saint-Martin-lès-Melle

De tocht van gisteren ging niet door een van de aantrekkelijkste streken van Frankrijk. Saaie, stille wegen, omzoomd door graanvelden, akkers met sprieten mais en velden met witte bloemen, waar ik de naam niet van weet. Ook de dorpen waren leeg, grijs en grauw. Zelfs de kerken konden me niet bekoren, al hadden ze wel zoals een goed Frans dorp betaamd een bankje voor vermoeide fietsers. Kortom een saaie dag. Alleen de Leeuweriken die hoog in de hemel vochten wie het hardst kon zingen, een enkele kikker en een gloednieuwe brug over de nog in aanleg zijnde LGV verdrongen soms de saaiheid.
Ik ben wel de rest van de tocht onkruidvrij. Rijdend langs een akker, kreeg ik een lading bestrijdingsmiddel over me heen.

De dag begon gisteren goed met een overijverige juffrouw van de VVV in Poitiers, die niet snapte dat ik vragend om een stempel in fietskleding geen fiets bij me had en ze hadden nog wel zulke mooie rekken en diep teleurgesteld was dat ik geen film over Poitier wilde zien en ook geen wandeling wilde maken. Daar hadden e de tijd niet voor. Het was half tien en om elf uur moesten we uit ons hotel. Daarbij hadden we Poitiers s avond al bewonderd op zoek naar jullie raden het al een restaurant.

• 29 Mei 2014 - 09:12

Geert Bakker:

Hi Ingeborg,
    Tja, pelgrimeren is afzien. Erasmus zei het al in zijn Lof der Zotheid: je moet wel gek zijn als je op pelgrimage gaat...
    Zou je willen uitkijken of je op kerktorens of -gebouwen behalve een haan ook een vos ziet? Ik hoorde dat dit in Galicië gebruikelijk is.
    Bon courage!
    Geert

• 29 Mei 2014 - 16:52

Marianne Luesken:

Houd moed! Het is zwaar, maar in de gemeente Lansingerland is het nog zwaarder!
    Bon voyage,

Marianne

• 29 Mei 2014 - 23:12

Françoise Lippe:

Hi Ingeborg. Ja, die eenzaamheid in Frankrijk en die eindeloze velden en lege dorpen. Dat herken ik wel.. je komt jezelf wel goed tegen... blijkt wel bij te horen en achteraf weer een bijzonder ervaring.. Maar je hebt nog wat afleiding en begeleiding aan het eind van de dag begrijp ik. Komt goed allemaal! Heel veel kracht en plezier verder. Ben wel een beetje jaloers hoor! Dikke kus. Françoise