De bakker - Reisverslag uit Royan, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu De bakker - Reisverslag uit Royan, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

De bakker

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

29 Mei 2014 | Frankrijk, Royan

Nog even over gisteren. In het niet bijzondere dorp Melle, hoefden we niet lang te zoeken naar een restaurant. Er was maar een fatsoenlijk etablissement, een restaurant waar ze bijna alleen maar rundvlees serveerden en dat ook uitten door muren waarop koeienvlekken waren geschilderd. We werden bediend door een zeer vrolijke zwarte ober, die niet alleen Nederlands sprak, maar ook nog uit Den Haag kwam. Hij had 's middags al geprobeerd Tom en de kinderen te helpen, maar die dachten dat hij gek was, terwijl hij juist heel aardig was. Hoe hard hij ook rende, hij kon het werk nauwelijks aan. Hoe hij in Melle verzeild was geraakt, via St. Maarten omdat hij in Den Haag geen werk kon vinden.

Nu over de tocht vandaag, het was iets minder saai, maar ook wat heuvelachtiger dan gisteren. Er waren enkele leuke plaatjes, echter zonder mensen of terrasjes en een mooie Romaanse kerk. Op een gegeven moment werd ik al fietsend een stokbrood voorgehouden. Een bakker met een auto vol brood wilde mij wel een stokbrood verkopen. Dat heb ik maar gedaan.
De weg voerde ook door een kilometers lang bos. Eenzaam en alleen reed ik daar, eigenlijk een beetje bang. Ik werd echter beloond voor mijn angst door een berm vol orchissen. In Nederland zouden ze daar meteen een hek om heen zetten, zo zeldzaam zijn ze. Hier groeien ze gewoon langs de kant van de weg. Ik kon het niet laten om enkele foto's te maken.

En tot slot na 71 kilometer, waarvan de laatste 17 kilometer met mijn minst favoriete bezigheid, namelijk klimmen. En omdat ik even genoeg had van vogelenzang en het landschap me niet kon bekoren met muziek in mijn oren, stonden daar in het mooie dorp Taillebourg Tom, Margot, Caroline en Doortje en de auto. Mijn trouwe Santos achterop, ik er in en linea recta naar Royan, waar we een familiekamer hebben met uitzicht op zee en de haven. Het pelgrimsleven is ook wel eens mooi. Morgen een fietsloze dag en dan met bagage verder!!

  • 29 Mei 2014 - 22:54

    Janny:

    Ha Ingeborg
    Je bent een dappere pelgrim om door zo ' n eng bos te fietsen. En je maakt toch weer veel kilometers per dag. Sterkte morgen als je alleen verder reist met bagage. Lfs Janny

  • 30 Mei 2014 - 10:31

    Annet:

    Wat een gezellig einde van een vermoeiende fietsdag, daar ben je dan wel aan toe.
    Lekker genieten vandaag en voor morgen en de rest van je fietstocht veel sterkte.
    Kus voor jou en je familie.

  • 30 Mei 2014 - 12:29

    Françoise:

    Begrijp ik nu dat je verder alleen doorgaat? Heel veel sterkte dan maar! Maar vaak als je weet dat je op niemand kan steunen krijg je ongekende kracht vanuit jezelf! Het komt zeker allemaal goed! zo te zien ben jij wel in goede conditie! Niets forceren! Dikke kus en veel liefs!

  • 30 Mei 2014 - 15:11

    Thilly:

    Hallo Ingeborg, ik lees vanaf vandaag mee en blijf me verbazen over het feit dat jij zo veel kan en wil fietsen :-) Veel plezier verder!

  • 30 Mei 2014 - 20:03

    Wilfred:

    Hallo Ingeborg ,
    Leuke reisverslagen ! En natuurlijk leuk om je zo te kunnen volgen . Fietsen alleen is al een hele knappe prestatie ( ik kan het in ieder geval zo niet ) , maar dan ook nog lange eenzame tochten door bossen ! Voor het vervolg sterkte ,Ingeborg , en kracht en moed en vooral ook heerlijk fietsweer ! Groeten uit Zaltbommel , wilfred .

  • 02 Juni 2014 - 11:38

    Ivonne:

    Lieve Ingeborg,

    Ik ben weer terug van een paar dagen Sauerland en heb daar o.a. een abdij bezocht en een kaarsje voor je aangestoken. Zo'n moedige tocht moet toch gezegend worden. Ik zie je nu in gedachten alleen door het bos fietsen en ik zie de bakker je een brood voorhouden....mmmm...nu de wijn nog en de pelgrim heeft de ingrediënten voor het sacrament. Knap hoor hoe je opnieuw je tocht maakt. Ik ben plaatsvervangend trots!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Royan

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 70370

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: