Aeolus - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Aeolus - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Aeolus

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

07 Juni 2014 | Spanje, Puente la Reina

In zo'n pelgrimsherberg houden ze niet van uitslapen, om zes uur op en uiterlijk om acht uur weg. Ik zat dus al even over achten op de fiets. Ontbijt hebben ze daar ook niet, ja slappe boterhammen uit de automaat, die zijn na 10 kilometer verteerd. Gelukkig was er een paar kilometer verderop een winkel, waar ze in van alles verkochten. De hongerige pelgrims vlogen erop af als vliegen. Aan alles was gedacht, dus ook aan een picknickplaats.
Het beloofde na gisteren een gemakkelijke tocht te worden, enkele kleine klimmetjes en voor de rest dalen. Niets was minder waard. Aeolus, de Griekse god van de wind( of het nu zo slim is die te noemen op een katholieke pelgrimsreis als ongelovige?) hield vreselijk huis. Net als je dacht leuk te kunnen dalen, blies hij je zowat terug de berg op. En had je een beetje een vaartje, dan kwam hij met een verraderlijke zijwaartse. Het was best zwaar. Ik heb nu mijn ernstige fietsongemakken wel gehad, hellingen en wind. O nee, morgen wordt het weer klauteren en klimmen.
Het landschap kan het best omschreven worden als heuvelachtig. Weilanden, akkers met graan, zonnebloemen en aardappelen, een enkele koe en een schitterende kloof van de Erro, die ik wel tien keer ben gepasseerd.
Hier in Puente la Reina heeft mijn fiets nog gediend als decor voor een bruidsfoto. Ik had hem om zelf een foto te maken op de middeleeuwse brug gezet, wilde de fotograaf van het bruidspaar perse de bevallige bruid bij mijn rode Santos met fietstassen; of die foto ooit de schoorsteenmantel haalt is de vraag, maar hij komt misschien wel in het album.
Punte la Reina is een aangenaam dorp met een middeleeuwse dorpsstraat, de schapen die door het dorp lopen, een ooievaarsnest op de ene kerk en de andere kerk met veel goud, Ik slaap in een auberge met tien op een zaal, of dat slapen wordt lezen jullie morgen.

  • 07 Juni 2014 - 21:19

    Madeleine:

    Nou welterusten dan maar. Je hebt hopelijk oordoppen meegenomen.

  • 07 Juni 2014 - 21:29

    Hetty:

    Hi Ingeborg,

    Dat brengt geluk,je Santos bij het bruidspaar. Voor alle betrokkenen zou ik zeggen;)

    Mocht je nog eens wakker liggen in een auberge dan is er een leuk tijdverdrijf: maak een geluidstape van het gesnurk. Succes verzekerd onderweg. Geen mens die kan geloven dat je daar tussen ligt.

    Heel veel succes met alle wegen!
    Hetty

  • 08 Juni 2014 - 12:02

    Jennie:

    Ik zou al die schapen in dat dorp maar eens goed gaan telle;-)n.

  • 08 Juni 2014 - 15:34

    Ivonne:

    Lieve Ingeborg,

    is het geen idee bij de plaatselijke Don Camillo in het Godshuis te overnachten? Hij was ook dol op fietsen en begrijpt vast dat een ontbijtje op bed geen overbodige luxe is. Dat kleffe brood, dat geeft geen energie die je zo broodnodig hebt.
    Heel bijzonder ook dat je voertuig gebruikt is om het geluk van het bruidspaar te verhogen. Je bent een multifunctionele pelgrim. OLH zal trots zijn. En ik ook!

  • 08 Juni 2014 - 19:40

    Gerri:

    Ha die Ingeborg, daar ben ik weer. Ik zag dat ik net reageerde op een oud bericht van eergisteren.
    Wat lijkt me dat fantastisch om zoveel pelgrims uit alle windstreken tegen te komen. Dat moet toch haast een gevoel van verbroedering geven. Blij te horen dat je nog steeds goed eet des ochtends. Belangrijk.
    Hier mis je trouwens ook wel wat, nl het wk hockey. Ben ik gisteren heengeweest. Helemaal leuk. Eet vanavond een extra lekker hapje en klink op een belangrijke dag. Ik doe dat ook dan. Liefs gerri

  • 08 Juni 2014 - 20:10

    Wilma:

    Ik ben echt superbenieuwd naar je verhalen en foto's. Ook al heb ik het idee dat ik er zelf een klein beetje bij ben door die beeldende verhalen. Leuk ook dat je fiets mocht figureren ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puente la Reina

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 70379

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: