wandeletappe 2 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu wandeletappe 2 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

wandeletappe 2

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

08 Juni 2014 | Spanje, Logroño

Vandaag was het de dag om Logronno te bereiken. En dat heb ik geweten. Het was warm, in de middag 31 graden. De zon scheen genadeloos, de wegen waren boomloos en de hellingen lang en steil. Ik kreeg soms de benen niet meer rond en heb regelmatig gelopen. Kortom afzien, ik heb regelmatig termen gebruikt die beslist niet bij een pelgrimage horen! Bij elk plaatsje dacht ik, ik ga stoppen, maar iets dreef me naar Logronno. Ik kwam meer dood dan levend aan. Gelukkig was het landschap fraai met heuvels, waar lichtgroen graan afgewisseld werd met gewassen die al oogstbaar waren en zo nu en dan bosjes. Het is wel een kaal, hard land. Ook de roofvogels waren weer present evenals de ooievaars op de kerktorens.
In Estella, toen ik al een hele klim achter de rug had, heb ik mezelf getrakteerd op een thee met een chocoladebroodje. Daar doen ze hier chokopasta in, die droop eruit. Netjes eten met mes en vork was er ook niet bij.
Later bezocht ik een klooster dat achter een wijnbedrijf lag. In de indrukwekkende kloosterkerk was een dienst bezig. Deze kerk is niet het hoogtepunt van deze bezienswaardige plaats, dat is de gratis wijntap iets verder op. Leuk was dat ze een webcam hadden, zo kon Tom me op deze speciale dag nog even zien.
Logronno is een aardige plaats met zoals overal in Spanje gigantische kerken. Over drie dagen is het grote plaatselijke feest, daar nemen ze nu al een voorschot op. De straten zijn versierd, mensen in middeleeuwse kledij lopen in optocht. Om half zes was er nog geen mens op straat, een uur later was de hele stad vol. Ik kwam terwijl ik zat te eten de dame van gisteren weer tegen, 75 jaar en ook op de fiets, weer gezellig gepraat.
De hostel is simpel, maar ze hebben een douche, ik heb een bed en ik kan mijn Garmin, die nu trouwens prima werkt en mijn mobiel opladen.

  • 08 Juni 2014 - 20:14

    Wilma:

    Hi stoere dame, bijzonder dat afzien van jou. Nog stoerder omdat je na je prestatie niet rechtstreeks gefeliciteerd of binnengehaald of zelfs even aangehaald wordt. Ben ook benieuwd of je de indrukken die je opdoet juist intensiever beleeft omdat je het alleen doet.l

  • 08 Juni 2014 - 23:11

    Inge:

    Hoi Ingeborg,
    Grand lady, chapeau!!!!
    Zit ik gewoon en France voor de camper en doe af en toe een klein fietstochtje. Het schaamrood staat wel een beetje op mijn kaken! Ik blijf genieten van je verhalen.
    Zet 'em op kanjer.
    Een krachtgroet van Inge.

  • 09 Juni 2014 - 09:51

    Liesbeth:

    Nou Ingeborg, wij hebben nu ook een verzengende warmte en als ik dan niks doe moet ik al puffen dus als ik aan jou denk groeit het respect voor jouw onderneming. Chapeau!!! Houd vol , in gedachten duwen wij jou de berg op. Groetjes van liesbeth

  • 09 Juni 2014 - 10:46

    Jan:

    Hoi Ingeborg,

    Mooi, die stukjes van jou. Blues levert altijd goeie muziek. Dus, helaas, ik geniet een beetje van jouw afzien. Zo lang je blijft schrijven kom je er wel. Heel veel moed en kracht gewenst.

    groet,

    Jan.

  • 09 Juni 2014 - 11:53

    Jennie:

    Je bent echt goed bezig jij! Nou begrijpen we weer waarom die Spanjaarden s middags lekker niks doen. Veel te heet! Ik denk dat je binnenkort langs de kloosters van San Millan komt. Een klein heel oud kloostertje, boven (suso) half in rotsen, en een groot klooster beneden (yuso) in het dorpje. En ook Najera en Santa domino de la calzarra zijn een stop waard. In de laatste plaats was tot voor kort nog een herberg voor pelgrims, nu een luxe parador. Hier staat een prachtige kerk met een kippenhok (Santa iglesia catedral) met een hele geschiedenis... Leuk om wat cultuur te snuiven naast het sportieve bezig zijn!

  • 10 Juni 2014 - 13:54

    Patricia:

    En .... is Tom geschrokken? Ik bedoel .... schaafwonden, blauwe plekken, verbrande huid, chokopasta druipend langs je kin en dan ook nog meer dood dan levend! 't Is nogal niet wat! Maar! Je hebt het wéér gehaald! En denk eraan, he, dit is geen verplichting, dit is vakantie! ;)
    Ik weet zeker dat je straks vol trots en met een goed gevoel zult terugdenken aan deze memorabele tocht! Goed bezig!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Logroño

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 70407

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: