Voetbal in een Spaanse kroeg - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Voetbal in een Spaanse kroeg - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Voetbal in een Spaanse kroeg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

01 Januari 1970 | Spanje, Frómista

Een weinig opmerkelijke dag vandaag. Ik ben langzaam de Spaanse hoogvlakte opgeklommen en rijdt nu tussen eindeloze graanvelden, heuvels en zo nu en dan een kerk. Opvallende zaken, twee Engelsen met een gehuurde fiets, die niet wisten hoe ze de ketting er weer op moesten krijgen ( heb ik voor ze gedaan). Een gigantische Belgische bus in een dorp van niets, waar ik heerlijk op een terras geluncht heb. De inzittenden, Belgen van mijn leeftijd, werden steeds even uit de bus gelaten om 10 tot 12 kilometer zonder bagage van de camino te lopen en kregen op het eindpunt een lunch aangereikt en gingen dan weer verder met de bus. Zo kan het dus ook. Verder zag ik een kerktoren met wel vier ooievaarsnesten en kwam ik in de kerk hier in Formista de Nederlander weer tegen waar ik gisteren mee opgetrokken ben. In het hotel in Burgos had iemand hun bidons van de fiets gehaald. Zij baalden, wie doet nu zoiets? Bij het eten hier in dit dorp werden we door Ieren aan het tafeltje naast ons aangesproken. Zij dachten dat de Koga's hun huurfietsen zouden zijn en hadden de bidons meegenomen om te vullen. Wel verbaasd dat het gebruikt bidons waren.Twee bidons hadden ze achtergelaten in Burgos, de andere hebben ze teruggeven. Ze schaamden zich echt.
Toen het negen uur was, verschansten we, of dat pelgrimwaardig is weet ik niet, ons met zijn drieën achter in een kroeg voor de Wk wedstrijd. Als het drie nul voor Spanje zou zijn zouden we naar onze hotels gaan. Het liep anders. Met z'n drieën kan je niet zoveel lawaai publiceren,de Spanjaarden werden trouwens steeds stiller en feliciteerden ons zelfs met de overwinning.

  • 14 Juni 2014 - 08:51

    Liesbeth:

    Gelukkig dat je met drieën was om naar die wedstrijd te kijken, je voelt je toch wel in het hol van d e leeuw. Maar het was geweldig dat zal iedereen moeten toegeven. Zo nu aan de asperges, en jij weer verder over de hoogvlakten, wij zullen vanavond een glas drinken op jouw prestaties en er zeker over praten. Dus voel die aandacht van verre.
    tot de volgende keer greotjes van Liesbeth

  • 14 Juni 2014 - 08:52

    Liesbeth:

    Gelukkig dat je met drieën was om naar die wedstrijd te kijken, je voelt je toch wel in het hol van d e leeuw. Maar het was geweldig dat zal iedereen moeten toegeven. Zo nu aan de asperges, en jij weer verder over de hoogvlakten, wij zullen vanavond een glas drinken op jouw prestaties en er zeker over praten. Dus voel die aandacht van verre.
    tot de volgende keer groetjes van Liesbeth

  • 14 Juni 2014 - 09:42

    Liesbeth:

    Gelukkig dat je met drieën was om naar die wedstrijd te kijken, je voelt je toch wel in het hol van d e leeuw. Maar het was geweldig dat zal iedereen moeten toegeven. Zo nu aan de asperges, en jij weer verder over de hoogvlakten, wij zullen vanavond een glas drinken op jouw prestaties en er zeker over praten. Dus voel die aandacht van verre.
    tot de volgende keer groetjes van Liesbeth

  • 14 Juni 2014 - 09:58

    Ivonne:

    Lieve Ingeborg,

    Wat een beloning van de moed om in de Spaanse kroeg de wedstrijd te kijken! Ik weet niks van voetbal, ben al blij als ik weet wie naar welke kant moet spelen, maar heb toch genoten. Het heeft iets van gerechtigheid na 2010, toen ik overigens de wedstrijden in SA mee beleefde, al was het op tv. Ik kan me dus het 'wij clubje Nederlanders in den vreemde' meevoelen.
    Zeg en die bus, dat lijkt me een ideale pelgrimage. Stukje lopen, lekker rijden, leuk hotelletje. Oh..ik ben lui, al zwem ik momenteel iedere dag de Slingeplas op en neer. Gisteren (wat bewolkter) vergezeld van 2 zwanen, verder was er niemand te water. O, moet nu raps naar buiten. Er is Volksfeest, de optocht komt! Drie wagens en de fanfare, maar toch, het heeft het gemoedelijke kneuterige dorpsvoel.

  • 14 Juni 2014 - 09:58

    Ivonne:

    Sorry, mail glipte te vlug weg. Ik bedoel natuurlijk dorpsgevoel.

  • 14 Juni 2014 - 12:11

    Gerri:

    Kijk, met het lezen van jo belevenissen leer ik als toegift ook meteen dat er volksfeest is in het dorp van mijn vader met het nostalgische tuinpad. Ik weet nu ook dat er asperges gegeten worden want het is aspergetijd. Dit inspireert mij om ook een pandje asperges te gaan halen.
    Leuk dat je de wedstrijd aan de tegenkanting hebt meegemaakt. Er was zeker wel een temperatuurverschil merkbaar in de kroeg tussen de eerste en de tweede helft. En je maakt daar trouwe vrienden merk ik wel. Ga lekker door met geniete, volgens mij gaat het heel goed. Groet, Gerri

  • 14 Juni 2014 - 12:11

    Gerri:

    Kijk, met het lezen van jo belevenissen leer ik als toegift ook meteen dat er volksfeest is in het dorp van mijn vader met het nostalgische tuinpad. Ik weet nu ook dat er asperges gegeten worden want het is aspergetijd. Dit inspireert mij om ook een pandje asperges te gaan halen.
    Leuk dat je de wedstrijd aan de tegenkanting hebt meegemaakt. Er was zeker wel een temperatuurverschil merkbaar in de kroeg tussen de eerste en de tweede helft. En je maakt daar trouwe vrienden merk ik wel. Ga lekker door met geniete, volgens mij gaat het heel goed. Groet, Gerri

  • 14 Juni 2014 - 12:11

    Gerri:

    Kijk, met het lezen van jo belevenissen leer ik als toegift ook meteen dat er volksfeest is in het dorp van mijn vader met het nostalgische tuinpad. Ik weet nu ook dat er asperges gegeten worden want het is aspergetijd. Dit inspireert mij om ook een pandje asperges te gaan halen.
    Leuk dat je de wedstrijd aan de tegenkanting hebt meegemaakt. Er was zeker wel een temperatuurverschil merkbaar in de kroeg tussen de eerste en de tweede helft. En je maakt daar trouwe vrienden merk ik wel. Ga lekker door met geniete, volgens mij gaat het heel goed. Groet, Gerri

  • 14 Juni 2014 - 12:12

    Gerri:

    Kijk, met het lezen van jo belevenissen leer ik als toegift ook meteen dat er volksfeest is in het dorp van mijn vader met het nostalgische tuinpad. Ik weet nu ook dat er asperges gegeten worden want het is aspergetijd. Dit inspireert mij om ook een pandje asperges te gaan halen.
    Leuk dat je de wedstrijd aan de tegenkanting hebt meegemaakt. Er was zeker wel een temperatuurverschil merkbaar in de kroeg tussen de eerste en de tweede helft. En je maakt daar trouwe vrienden merk ik wel. Ga lekker door met geniete, volgens mij gaat het heel goed. Groet, Gerri

  • 14 Juni 2014 - 12:12

    Gerri:

    Kijk, met het lezen van jo belevenissen leer ik als toegift ook meteen dat er volksfeest is in het dorp van mijn vader met het nostalgische tuinpad. Ik weet nu ook dat er asperges gegeten worden want het is aspergetijd. Dit inspireert mij om ook een pandje asperges te gaan halen.
    Leuk dat je de wedstrijd aan de tegenkanting hebt meegemaakt. Er was zeker wel een temperatuurverschil merkbaar in de kroeg tussen de eerste en de tweede helft. En je maakt daar trouwe vrienden merk ik wel. Ga lekker door met geniete, volgens mij gaat het heel goed. Groet, Gerri

  • 14 Juni 2014 - 12:14

    Gerri:

    Sorry, een keer is ook genoeg, er gaat iets mis met de touch

  • 14 Juni 2014 - 19:05

    Iivonne:

    Ah Ingeborg, onze lieve vriendin meld zich herhaaldelijk. Misschien is het een idee om volgend jaar met pelgrim Blekkink eens naar het tuinpad van haar vader te komen trappen? Zorg ik dat jullie hier in de kerk een kaarsje kunnen branden en zet in de tuin de maaltijd en wijn klaar. We hebben trouwens in de tuin bij de gracht ook nog een grot(je) met de H. Bernadette. Die wil ik ook best oppoetsen voor jullie, desnoods een likje verf her en der.. Ik heb vanmorgen nog aan vader Blekkink gedacht. In mijn herinnering reed hij altijd op een paard ergens voor de kermis uit? Klopt dit Gerri of zie ik fata morgana's?
    Mijn oudste heeft vandaag Le Grand Ballon of iets dergelijks gefietst, in ieder geval een tocht in de Vogezen. Voor volgend jaar zal ik hem aansporen een wierennende pelgrim te worden! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Frómista

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 70401

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: