Hong Kong met weinig slaap - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Hong Kong met weinig slaap - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Hong Kong met weinig slaap

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

09 November 2016 | Hong Kong, Tsim Sha Tsui

'We zoeken nog een een koffer', was de droge mededeling van de piloot toen we na een half uur nog niet uit Amsterdam waren weggevlogen. Ik had meteen visioenen van luchtrampen, maar gelukkig landden we ruim 10 uur later veilig, maar wel slaperig in Hong Kong. Het is of je thuiskomt als je de namen Schuitemaker en Recter tussen de Chinese tekens ontwaart. Helaas was het hotel minder behulpzaam en konden we pas rond half twaalf in onze kamer. Niet getreurd, we zijn meteen op stap gegaan en langs winkels van merken die een ambtenaar van Lansingerland nooit kan betalen, scheepten we in voor de overtocht naar Hong Kong Eiland voor een bezoek aan The Peak. Het ruim 120 jaar oude trammetje bracht ons niet naar een romantisch stationnetje maar naar een foeilelijk gebouw vol winkels met nog lelijkere souvenirs. Het uitzicht was ondanks dat het wat heiig was geweldig. Toch waren we blij dat we na tram, bus, boot en een stuk lopen eindelijk konden slapen.
Azië kwam vanavond pas echt tot leven op de avondmarkt vol prullaria en sexartikelen, en een geweldig eettentje waar de mensen voor in de rij stonden en toeristen een curiositeit. Het uitzicht op de lichtjes van Hong Kong eiland en de Lasershow vormen een prima afsluiting van deze dag.

• 09 November 2016 - 13:08

Ivonne:

Ha lieve Ingeborg! Je bent weer op reis! En dit keer niet met de fiets. Of wordt ie nog nagezonden? Als ik het goed gehoord ben je op weg naar Australië. Geniet van het avontuur, het gezelschap en al het goede onderweg. Ik blijf weer graag op de hoogte via je blog!!

• 09 November 2016 - 13:41

Wilma Va NOpstal:

Jeetje, wat leuk om nu al te horen van de ervaringen op je trip!

Heel veel plezier!

• 09 November 2016 - 13:43

Ineke Biegstraaten:

Lieve Ingeborg, ja The Peak is fantastisch ook bij minder weer. Als je nog tijd hebt is de 10.00 boeddha's ook een aanrader. Weet niet of ik dat nog tegen je gezegd heb. Over die slaap kom je wel heen. Lekker genieten met je dochter.

• 09 November 2016 - 15:54

Nella:

Hoi Ingeborg, leuk van je te horen! Geniet ervan!

• 09 November 2016 - 18:54

Robert:

Leuk van je te horen. Heel veel plezier daar!!!!

• 09 November 2016 - 22:37

Françoise :

Wat fijn om weer iets van je te lezen! Ben benieuwd naar je altijd boeiende verslagen! Veel plezier.xxx

• 10 November 2016 - 00:46

Matty:

De Boeddha's moeten indrukwekkend zijn. Misschien op de terugweg.
    Het zijn wel heel kleine lettertjes, weet nog niet hoe ik de tekst groter krijg.
    De bonbons eet Tom maar met zijn andere dochter op.
    Geniet van je reis en gen paniek als iets anders gaat.
    Zolang je rustig kan ademen gaat het goed.
    Liefs, Matty

• 10 November 2016 - 08:51

Roline :

Leuk van je te horen Ingeborg! Jij kan zo een boek schrijven...

• 10 November 2016 - 09:58

Hetty:

Hi Ingeborg,

Dat klinkt weer gezellig allemaal;)
    Veel plezier en fijne avonturen en ervaringen gewenst!

hartelijkst, Hetty

• 10 November 2016 - 17:38

Gerri:

Ha die Schuit, ik lees dat je veel op marktjes komt, graaiend tussen prullaria en seksartikelen. Nog wat gekocht ? Heb veel plezier , leuke foto

• 12 November 2016 - 15:03

Riëtte:

Hoi Ingeborg,
    Jaren geleden ben ik ook in Hong Kong geweest. Ik heb er ruim drie weken rond gelopen en gereisd. Dat was in het laatste jaar dat het nog tot het Verenigd Koninkrijk behoorde. Ik heb er destijds mijn ogen uitgekeken, wat heet, ik kwam ogen te kort. Een hele fascinerende wereld. Maar wat zal het veranderd zijn!
    Groetjes van Riëtte

• 13 November 2016 - 13:57

Anje:

Hai Ingeborg,
    leuk om weer een reisverslag van je te lezen.
    Ik zie het nu pas omdat ik op Lanzarote zat en daar geen mails heb gezien.
    Geniet van alles daar! Groetjes, Anje