Mooie baai - Reisverslag uit Takamatua Bay, Nieuw Zeeland van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Mooie baai - Reisverslag uit Takamatua Bay, Nieuw Zeeland van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Mooie baai

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

06 December 2016 | Nieuw Zeeland, Takamatua Bay

Lopen met krukken is niet de gemakkelijkste manier van voortbewegen. Over een afstand van 10 meter doe ik minimaal 5 minuten. Een slak gaat sneller. De kamer in ons hotel in Oamaru lag in mijn idee een dagmars van de lift. Maar goed, voor iedereen die mij al gesupport heeft, ik heb geen pijn en ook niet gehad. De mensen hier denken dat dat komt omdat ik een hoge pijngrens heb.
Het uitzicht vandaag vanuit de auto was niet echt geweldig, een beetje Nederlandse snelwegzicht. Al doemde op een gegeven moment in mijn ooghoeken wel weer de bergen van de Southere Alps op. Ik weet nog steeds niet welke nu Mount Cook is. Ook de steden misten elke charme.
Pas de laatste pak weg 80 km werd het weer Nieuw-Zeelands mooi met heuvels, rotsen en uitzichten op een mooie baai. We zitten in het Franse gedeelte. O ja Bart misschien kun je nog banden aan knopen met Lincoln, daar is een grote landbouwuniversiteit, weer eens wat anders dan China, hoewel hier zoveel Chinezen rondlopen, dat je misschien twee (zand)vliegen in een klap kunt slaan.
Niet kunnen lopen brengt ook accommodatieproblemen met zich mee. De geboekte B&B had alleen kamers bereikbaar via een steile trap. Zo acrobatisch ben ik niet meer. Na enig heen en weer bellen zitten we nu in een heerlijk B&B iets verder op met maar een treetje. Chapeau voor Caroline die ons hier veilig heen heeft gereden. We hebben op deze laatste avond met schitterend uitzicht heerlijk Frans gegeten met uitzicht over de baai. Morgen slapen we bij het vliegveld.
Ook de terugvlucht donderdag met ruimte om mijn been op te leggen is geregeld. Ik vlieg donderdag via Singapore naar huis, business klas!

  • 06 December 2016 - 09:37

    Janny Terlouw:

    Hallo Ingeborg,

    Ik was een beetje achter met je blog en lees nu pas over je been. Toch wel jammer hoor. Vlieg je nu eerder terug of was je al bijna aan het einde van je reis? Maar zoals je schrijft heb je gelukkig enorm genoten van jullie reis. Sterkte met de lange vlucht terug, want dat lijkt me nog wel wat met een been in het gips, wat je gelukkig nu wat kunt aanpassen (slimme oplossing). We zien elkaar weer snel. Tom zal vast blij zijn dat je weer thuis bent.
    @Carolien nog een hele mooie reis verder. Ga je ook nog naar Australië?
    Lfs
    Janny

  • 06 December 2016 - 11:29

    Ivonne:

    Lieve Ingeborg, ik was even van de mail af en verheugde me op de rest van je schitterende reis en....wat lees ik: ENKEL GEBROKEN! Potverdorie nog es an toe. Wat een ellende! Gelukkig laat je je niet weerhouden toch het programma vol te maken en heb je steun aan Carolien. De terugvlucht is ook goed geregeld gelukkig. Pff..schrikken hoor. Ik wens je heeeeeel veel succes en ook sterkte met het afscheid van Carolien want het is best lastig je kind in het verre NZ te laten. Toitoitoi en Hug XX

  • 06 December 2016 - 13:02

    Marie-Claire :

    Hoi Ingeborg,

    Ik heb jullie reis gevolgd via jouw interessante verhalen op waarbenjij.nu. Ik lees hier uit dat jullie een geweldige reis gemaakt hebben. Echt vervelend en pech dat je nu in het gips zit. Goed dat het niet eerder is gebeurd.
    Alvast sterkte met de terugreis.

    Groetjes ook aan Carolien

  • 06 December 2016 - 15:31

    Riette:

    Hai Ingeborg,
    Gaat de reis heel voorspoedig met heel veel hoogtepunten en zelfoverwinningen, gaat het op het laatst toch even mis en zit je nu in het gips met je voet. Gelukkig heb je enorm kunnen genieten van de reis, samen met Carolien. Fijn dat zij ook rijden kan en het stuur kon overnemen. Ik heb enorm genoten van je belevenissen en ben je dankbaar dat je mij op de lijst hebt gezet zodat ik je reis goed kon volgen. Af en toe was ik best wel jaloers als ik je verhalen las. Maar via het internet meereizen gaat ook prima!
    Graag wens ik je een fijne terugvlucht toe. Laat je maar lekker verwennen door de crew. Tenslotte mag je nu business class vliegen. Sterkte met je voet en het afscheid van Carolien.
    Heel veel groetjes.

  • 07 December 2016 - 09:34

    Thilly:

    Hallo Ingeborg, ik liep erg achter met mijn mails lezen en zie dus nu pas het bericht over je enkel. Wat een pech! Wel fijn dat je met Carolien bij je is. Heel goede terugreis toegewenst en nogmaals bedankt voor de mooie verhalen. Groet, Thilly

  • 07 December 2016 - 10:24

    Gerri:

    Hoi, businessclass is niet gek, maak je dat ook eens mee. Goede terugvlucht en wens Caroline heel veel goeds voor het vervolg van haar reis. Als je terug bent hoor ik graag je verhalen. Je bent toch aan huis gekluisterd dus ik kom je bezoeken. Gerri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Takamatua Bay

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 70607

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: