HSL - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu HSL - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

HSL

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

01 Januari 1970 | Mexico, León de los Aldamas

Het feest in Sahagun had vanmorgen z'n sporen achtergelaten. Niet alleen mengden zich de late feestgangers met de vroege pelgrims. Ook de gemeentereiniging had vast gefeest. De hele stad lag bezaaid met resten van een lange vrolijke nacht. Er was fietsend nauwelijks een doorkomen aan zonder lekke band en ontbijt was ook niet te krijgen.
Maar goed al iets na achten had ik dit feestdorp achter me gelaten en fietste ik weer, vergezeld van een lange rij wandelaars, over de eindeloze hoogvlakte, in diepere gedachten verzonken. Plotseling leek het echter of ik achter mijn bureau in Bergschenhoek zat, zag ik het nu goed...., ja daar werd een HSL aangelegd, het stille lege landschap met op de achtergrond de bergen wordt in de toekomst verscheurd door een voortrazende trein. Zouden ze zich hier ook druk maken over 57 dB(A)? Misschien Tanja is er nog werk voor je?
Later, het treintrace lag al vele kilometers achter me, was ik even terug in Bleiswijk, een landbouwproefstation doemde op. En hoe komt het toch dat ik overal gemeentehuizen zie?
Maar goed, er was ook nog veel anders te zien, in een van de dorpen woonden er vier ooievaarsparen op de kerk, ik kon de jongen zien, natuurlijk de bloemen die de hele weg begeleiden en een Nederlander met een volgeladen wankel karretje achter zijn fiets. Die kon ik zelfs inhalen.
In Leon aangekomen liep iedereen op zondag te paraderen. Het is echt een heel gezellige stad, met vele leuke pleintjes en een schitterende kathedraal met de mooiste glas-in-lood ramen die ik ooit gezien heb. En natuurlijk kwam ik weer de vaste Santiagogangers tegen, een biertje met de ene en een maaltijd met het echtpaar waar ik al vaker mee gegeten heb, we kwamen elkaar tegen, net toen ik op zoek was naar een restaurant.
Niet te vergeten. Ik ben een beetje een luxe pelgrim en slaap weer in het hotel, deze keer met bubbelbad en ik kon het niet laten daarin te gaan!

  • 15 Juni 2014 - 23:38

    Jaap En Matty:

    Lieve Ingeborg,

    Het is toch geen kwel-tocht. Geniet van het leven ook als er een bubbelbad op je pad komt.
    Trouwens de asperges bij Liesbeth waren heerlijk, maar je kunt niet alles hebben.
    Zet em op en geniet wat er te genieten valt. Het 11e gebod!!!!!!!!!

  • 16 Juni 2014 - 08:23

    Geert:

    Hi Ingeborg,
    Het is geweldig om in gedachten met je mee te reizen en al die mooie herinnneringen uit m'n jaren tachtig zomaar terug te krijgen! Misschien is de meseta een goed traject om te mijmeren over wat je na SdC wilt doen. Mocht je nabij Fisterra nog wat willen chillen, dan kan ik je dit gezellige donativo logeeradresje van m'n beste penfriend Tracy tippen: www.thelittlefoxhouse.com en www.facebook.com/tracy.saunders.9
    Buen Camino!
    Geert

  • 16 Juni 2014 - 09:51

    Lianne:

    Hoi Ingeborg,
    Na een heerlijke week vrij ben ik weer in het gemeentehuis beland. Eerst heerlijk een paar dagen naar Duitsland op de Bongobon die ik eind vorig jaar gekregen had. Het was goed dat ik gewacht had, want het was fantatisch weer om weg te zijn. Fijn hotel direct aan de Rijn met een heerlijk ontbijtbuffet en een fijne suite. We mochten ook naar het openluchtzwembad ernaast. Dat was het hoogtepunt voor Rosalie. En als afronding nog een paar dagen met de kids naar Drenthe. Altijd heerlijk. Ivo moest weer aan het werk dus die hebben we in Arnhem op de trein gezet.
    Het zwarte monster miste je rode monster zo net, maar ik zei nog het is maandag... Fijn dat er meer Santi zijn voor de jouwe voor gezelschap.
    Je bent goed bezig!! Echt lekker ver weg. En negeer die HSL nog maar even. Maar je kan ook vragen of ze nog rails enzo nodig hebben. We hebben hier nog wel een stukje over ;-)
    Zie je ook nog een beetje andere wedstrijden? Zo'n 'luxe' pelgrim als jij met hotelovernachtingen heeft misschien soms wel een tv. Met Spaans commentaar toch bijzonder lijkt me.
    Ga zo door! Groet, Lianne

  • 16 Juni 2014 - 15:33

    Tanja:

    Ha Ingeborg,
    Mijn dromerige gedachten om ooit ook naar Santiago te fietsen/lopen/of hoe dan ook te gaan, heb je nu grondig in de war gestuurd! Hebben ze nou ook een HSL daar in Spanje? Toch niet ook halfverdiept? Nou ja, mochten ze ooit problemen hebben, we hebben nog wat brieven op de plank liggen voor ze, die neem ik dan wel mee :)

    Goed te horen dat je ook in bubblebaden zit. Het pelgrimzijn moet natuurlijk ook een beetje leuk blijven!
    Veel sterkte verder. Ik vind het maar knap wat je doet!
    Tanja

  • 16 Juni 2014 - 21:03

    Marianne Luesken:

    Gelukkig laat je het meer spartaanse leven achter je! Bubbelbaden en hotelovernachtingen spreken mij meer aan. Het is tenslotte vakantie, je mag ook genieten. Het is goed dat je af en toe aan je werk wordt herinnerd, want wij missen je enorm!
    Geniet en volhouden, nog een kleine twee weken te gaan!

    Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, León de los Aldamas

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 70346

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: