Hoe kom ik een trap op (of af) - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Hoe kom ik een trap op (of af) - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Hoe kom ik een trap op (of af)

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

05 December 2016 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Om gisteravond bij ons onderkomen, meer was het niet, te komen moesten we over een smalle weg, met links ( de rijkant) het water en rechts een berg. Zo nu en dan zag ik het water beneden me glinsteren. Caroline stuurde ons gelukkig bijna een uur veilig naar een soort keet, bereikbaar via drie treden. Hoe doe je dat met krukken? Zittend jezelf omhoog duwend bleek de beste oplossing. De kamer zelf was klein, stonk en pertinent ongezellig. Ook was er niets te eten in de buurt. De eerder gekochte noodles kwamen goed van pas.
We besloten vanmorgen richting Oamaru te rijden. De reisagent kon daar een hotel reserveren. Eerst weer langs het water terug, nu aan de goede kant gelukkig. Een poosje winkelen in het toch gezellige Dunedin zat er niet in, ik kon niet eens de lift van de parkeergarage bereiken. We moesten nog wat papieren ophalen bij de eerste hulp. Ik werd meteen in een rolstoel gezet en naar elders gereden. Ze hadden een ander inzicht gekregen. Het was toch beter het gips al open te snijden en daarmee niet te wachten tot Christchurch. Met een soort zaagmachine werd het gister aangebrachte gips aan beide zijden opengesneden en vervolgens weer dichtgetapet. Ik kreeg twee rollen tape mee. Als de druk op mijn been in het vliegtuig te veel wordt, tape eraf, gips omhoog en klaar is kees. Vliegtuig uit, tape er weer omheen en dan zit het gips weer stevig.
Na een cafetariamaaltijd in een winkelcentrum, de eerste fatsoenlijke maaltijd in anderhalve dag, reden we nadat we de bebouwing van Dunedin achter ons hadden gelaten door het bekende groene heuvelachtige landschap, dat op een gegeven moment aan de ene kant plaatsmaakte voor zee. Bezienswaardig waren de Moeraki bollen, grote op een voetbal lijkende eeuwenoude stenen, die daar verspreid liggen over het strand. Caroline is naar beneden gegaan, ik kon ze vanaf een terras bewonderen ( kostte me wel drie rustpauzes om daar te komen)
We zitten nu in een oud statig hotel, in Oamaru. De stad heeft een aantal mooie gebouwen maar je kunt er een kanon afschieten.

  • 05 December 2016 - 09:36

    Liesbeth Waals:

    Lieve Ingeborg en Margp.
    Never a dul;l moment. Ik was al verbaasd dat het zo stil bleef, geen verbinding dacht ik, maar jee wat een pech. Kun je ook een verhaal schrijven over de geozndheids zorg in Nieuw Zeeland. Gelukkig zijn jullie al aardig aan het eind, nu kun je ook nog ervaren hoe het is om met zo'n handicap te reizen. Overal het positiebe van in zien, gelukkig ben jij daar goed in.
    Toch nog veel plezier de laatste week en sterkte met de terug reis, je zult met egards worden behandeld.
    Veel groetjes van liesbeth

  • 05 December 2016 - 10:55

    Inge:

    Oh oh oh. Wat een pech. Ik hoorde 't al van Tom. Begrijp dat het De pijn te doen is, maar vooral die beperkingen erg, errug lastig zijn. En dan zit je toch ook nog eens ver weg!
    Stoer hoor Caroline dat rijden van jou!
    Heel veel sterkte en bedenk dat jullie niet voor niks verzekerd zijn. Als het teveel wordt, moet de verzekering ook een taxi aanbieden en de huurauto voor jullie afleveren.
    Enfin makkelijk gezegd vanuit hier.
    Houd je haaks daar!!
    Liefs Inge

  • 05 December 2016 - 11:55

    Dick Recter:

    Lieve Ingeborg en Carolien,
    Wat verschrikkelijk jammer en wat een pech. We hopen dat jullie toch nog wat kunnen genieten die laatste dag(en). Veel sterkte op jullie terugreis. Hopelijk wordt de reis net zo soepel geregeld als indertijd toen Emma plotseling terug moest vanuit Sjanghai. We zullen de mooie reisverslagen van Ingeborgsantiago erg missen.

    Goede terugreis en rustig aan!
    Dick Recter

  • 05 December 2016 - 12:24

    Wilma Van Opstal:

    Geweldig dat je ondanks deze toch wel behoorlijke tegenslag nog positief blijft.
    Je blijft de tocht gedetailleerd met humor beschrijven. Knap hoor!

  • 05 December 2016 - 18:32

    Anje:

    Hai Ingeborg, wat een pech voor jullie!
    Ook ik vind het heel knap hoe je over je pech kunt schrijven!
    Hopelijk heb je niet al teveel pijn en kun je inderdaad nog een beetje genieten!
    Ik wens je een goede terugreis zonder problemen!
    Wanneer kom je weer naar huis?
    Bedankt voor al je mooie verhalen.
    Mocht ik de staatsloterij ooit eens winnen, dan ga ik ook naar Nieuw Zeeland, met jouw reisverslag als leidraad!

  • 05 December 2016 - 21:15

    Gerri:

    ha die Ingeborg, wat een pech en wat slaan jullie je er goed doorheen. Sterkte met de pijn en de ongemakken. Een ervaring die je niet snel zult vergeten, ook al had je het liever anders gezien. Liefs van Gerri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Oamaru

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 70429

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: