Onweer, regen en andere ongemakken - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Onweer, regen en andere ongemakken - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Onweer, regen en andere ongemakken

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

21 Mei 2012 | Frankrijk, Auxerre

De eerste nacht in het tentje in Arcis sur Aube was minder prettig dan verwacht. Ik had het koud, lag niet lekker en tot overmaat van ramp begon het ook te regenen, zodat ik alles nat moest inpakken. Maar gelukkig was de bakker op zondag open en vertrok ik met verschillende lekkere broodjes richting Troyes. Het eerste stuk was nog wat saai, die uitgestrekt akkers en lange rechte wegen, maar het was mooi weer en ik had al snel de 40 km naar Troyes afgelegd. Dat is trouwens een leuke stad, met een mooie Kathedraal, vakwerhuizen en smalle straatjes. Ik heb nog even in de zon op het terras gezeten.
Daarna ging het verder. De weg de stad uit was wat lastig, maar al snel zat ik weer op de route. Het was mooi weer en het landschap werd liefelijker met veel hagen, mooie dorpjes en schattige kerkjes. Het fietsen gaat, met zo nu en dan een stop, heel goed, zelfs het klimmen gaat beter. Omdat het mooi weer was besloot ik toch maar weer te kamperen op de gemeentecamping van Ervy de Chatel. Dat bleek achteraf niet zo'n goed idee. De camping was bijna leeg, maar er was wel een dronken Engelse mevrouw, die een passende fiets zocht. Ook mocht ik de stroom gebruiken om mijn IPhone en Garmin op te laden.
Bij het opzetten van de tent rommelde het al een beetje, dan weer links, dan weer rechts en het kwam steeds dichterbij. Na twee uur barstte het los boven mijn tentje. Daar zat ik dan, weliswaar droog, terwijl de donder en bliksem langs vlogen en het werkelijk pijpenstelen regende. Niet even, nee de buien boven mijn hoofd deden een soort wedstrijd wie het meeste lawaai kon maken. Na ongeveer twee uur werd het een beetje droog, maar niet genoeg om naar het dorp te fietsen, dus brood eten in de tent. Hoe ik toch ook in zo'n klein tentje met maar vijf tassen, steeds alles kwijt ben!
Gelukkig kon ik vanmorgen droog de natte tent inpakken. De winkel ging om kwart voor negen open, negen uur zat ik vol goede moed op de fiets. Ik was nog geen kilometer weg en het begon te regenen en niet zo maar te regenen, nee te plenzen. Binnen de kortst mogelijke tijd was alles doorweekt, ook schuilen, in die handige overdekte Franse bussenhokjes hielp niet, want ik moest door en het bleef gewoon gieten. Het zal best een mooi gebied zijn, maar als alles grauw is, en het water van je helm druipt en de druppels op je bril je het zicht ontnemen wil je maar een ding, een warm en droog onderkomen. Ik was van plan om in de buurt van Vezelay te komen, maar dat plan heb ik opgegeven, het werd Auxerre, waar ik werkelijk druipend een hotel ben binnengegaan, gevonden via mijn Garmin.
De kamer ligt bezaaid met natte spullen. De kamer lijkt trouwens wel een boudoir, met rode beddenspreien en een zwarte spiegel als plafond, maar het is er droog en warm. Vanmiddag maar even Auxerre bekeken. Morgen waag ik weer een poging om in Vezelay te komen, dat is nu nog maar 60 km.
Ik wil graag iedereen bedanken voor jullie support, echt heel leuk om te lezen.

  • 21 Mei 2012 - 16:53

    Ivonne:

    Dappere Dodo, ik weet zeker dat OLH met welbehagen je tocht gade slaat ook al laat hij het hemelwater rijkelijk vloeien. Je zult 't gaan beleven: de beloning is groot.
    Apropos boudoir...er zit toch wel een slot op de deur zodat je verhitte gasten buiten kunt sluiten terwijl jij je bijv. opwarmt in een sauna?
    Anders moet Tom nog raps in de voiture om je te redden.
    Ik brand een kaarsje voor je en lees met groot genoegen je verslagen.
    Dank voor je regelmatige updates!

  • 21 Mei 2012 - 16:55

    Xandra:

    Tjee Ingeborg, wat een belevenissen! Petje af hoor! Veel succes!

  • 21 Mei 2012 - 17:44

    Elise Van Dreumel:

    Succes en fietse nog Ingeborg! Ik blijf je verhalen volgen. Groeten, Elise

  • 21 Mei 2012 - 17:55

    Françoise En Loek:

    Lieve Ingeborg, Wat een toestand! De depressie trekt weg...maar je weet nooit voor hoelang! Je moet het zo zien..no pain no glory! Het komt allemaal goed.
    Heel veel liefs en we denken aan jou!

  • 21 Mei 2012 - 18:43

    Madeleine:

    Hi Ingeborg,
    Je krijgt het zwaar te verduren, maar ja een reis met zo'n bestemming mag natuurlijk niet al te gemakkelijk gaan. Een confrontatie met jezelf bij zonnig, windstil fietsweer levert weinig op, dus zie het van de positieve kant: je komt hier vast veel wijzer en bewuster van je kwaliteiten uit te voorschijn.
    Liefs,
    Madeleine

  • 21 Mei 2012 - 20:19

    Jos Engels:

    Hallo Ingeborg,
    Drie dagen geleden zei ik dat je nog een paar hele mooie etappes voor de boeg had. Inderdaad, als het weer meezit. Toch lees ik met voldoening dat je op de camping van de Limburgers Ton en Margreet in Arcis sur Aube hebt gestaan. Op Ervy de Chatel stond ik ook. Ik heb er nog lopen zoeken naar de Rue Saint Jacques, in het centrum, een paar km van de camping.
    Als je na Vezelay in Nevers komt kun je daar makkelijk de opgebaarde Bernadette bezoeken. Veertig km verder, in Augy-sur-Aubois kun je overnachten in de gastvrije pelgrimsherberg "Nos Repos". Met wifi. Nederlanders. Ik heb er in de weken voor Pasen gehospitaleerd.
    Voorlopig wens ik je beter weer toe!!

  • 22 Mei 2012 - 05:38

    Henriette:

    Hoi, en dan klaag ik als ik van huis naar mijn werk moet fietsen ;) Nou je hoort mij nooit meer...(moet ik dat wel onthouden en je weet...) Zet hem op, en wij volgen je op de voet.
    Tot snel! ;)

  • 22 Mei 2012 - 06:00

    Paula:

    Succes en mooie, zonnige reis naar Vezelay vandaag. Door jou mooie verhalen is het net of ik de reis zelf maak. Veel liefs Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Auxerre

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 70471

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: