weer thuis - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

11 Juni 2012 | Nederland, Voorburg

Mijn een na laatste kampeernacht in Mauleron was uitzonderlijk koud. Ik lag met sokken, pyamabroek, spijkerbroek, nachthemd, termoshirt en vest met mijn capuchon op in mijn slaapzak en had het nog koud. Maar goed om zeven uur op, tent afbreken, ontbijten, en daarna op weg, op naar de hoogste berg tot nu toe, bijna 500 meter.
Nu ja met een aantal keren rusten, doelen stellen, zoals tot de volgende bocht, stond ik opeens boven op de heuvel en schoot ik naar beneden, een heerlijk gevoel.
Helaas volgden er nog enkele hellingen van 7% en dat trok ik nauwelijks meer.
Ik reed samen met een echtpaar, dat heel lief op mij wachtte om samen St. Jean-Pied-de-Port binnen te rijden. Een gedenkwaardig moment. In de kerk was ik echt ontroerd, 1900 km, dwars door Frankrijk gefietst.
Nog een nacht in het tentje, Jan en Annie uitzwaaien, die wel naar Spanje gingen, en daarna het dorp verkennen, dat je echt binnen twee uur gezien hebt, en dan moet je langzaam lopen, het tentje afbreken, alles organiseren, wat mee moest naar huis en wat met het bagagevervoer mee. Net voor de eerste druppels vielen had ik de tent opgeruimd. De fiets en grote tassen weggebracht en zelf naar de pastorale gite voor de laatste overnachting. Een waardig afscheid met een echte pelgrimsmaaltijd, met gebed, maar wel met tien mensen op een kamer!
Vanmorgen om vijf uur op om om zes uur met de trein mee te kunnen. in 12 uur heb ik nu afgelegd wat ik in vier weken heb gefietst.
Ik wil iedereen bedanken voor hun steun deze reis en voor de soms geweldige opmerkingen. Volgend jaar verder naar Santiago.

  • 11 Juni 2012 - 17:40

    Margot Vd V:

    Welkom thuis Ingeborg! Je mag trots zijn op jezelf!

  • 11 Juni 2012 - 17:40

    Janny:

    Hoi Ingeborg,

    Welkom thuis! En 1900 km is toch wel geweldig. Vooral met dit weer en die bergen natuurlijk. Ben je erg moe nu?
    Evelien en ik willen je deze week even welkom heten!

    Liefs,
    Janny

  • 11 Juni 2012 - 18:13

    Ivonne:

    Dag dappere doorzetter,

    1900 kilometers in de benen in een maand, dat zeggen de meesten je niet na! Ik heb je met grote bewondering gevolgd en vind dat je een gigantische prestatie hebt geleverd en naast het fietsen ook de weerselementen knap hebt doorstaan.
    Nu lekker genieten van je eigen warme bed met broeder Tom. Hoop je gauw te zien. Liefs XXX

  • 11 Juni 2012 - 18:14

    Hallo Ingeborg,:

    Petje af voor de tocht die je gemaakt hebt. En ook respect voor de wijze waarop je omgegaan bent met het besef, dat Santiago niet haalbaar bleek.
    Tot ziens, ergens bij Liesbeth of zo.

    Groetjes, Isabelle

  • 11 Juni 2012 - 18:31

    Karel & Annet:

    Hoi Ingeborg,
    Chapeau, chapeau!!!
    Wat hebben we een respect voor je fietsprestatie de afgelopen weken. Dat doen je er niet veel na. Heerlijk toch dat je nu nog even wat tijd voor jezelf hebt, je zult zien dat je na de ergste moeheid zoveel leuke dingen hebt meegemaakt om met plezier op terug te kijken. Lekker genieten en uitrusten!
    liefs van ons.

  • 11 Juni 2012 - 18:42

    Bart:

    Ingeborg, Ingeborg!

    Geweldig dat je thuis bent, geweldig wat je gedaan hebt! 1.900 Km alleen per auto zou me al niet lukken, laat staan per fiets (dan heb ik al moeite met 6 km ;-). Ik hoop wel dat je bekeerd bent tijdens je reis, dat zou onze samenwerking echt kunnen verbeteren! Ik ga op zoek naar een Sint-Christoffel beeldje voor op je bureau, als iemand het verdiend heeft dan bij jij het, in geest en in uitvoering!
    Welkom, welkom terug!

  • 11 Juni 2012 - 21:43

    Madeleine:

    Hi Ingeborg,
    Welkom thuis na een pracht prestatie. Vier weken met jezelf, de elementen en alles wat de route in positieve en minder positieve zin te bieden had. Een innerlijk groeiproces waar je ongetwijfeld de vruchten van gaat plukken in het dagelijks leven en volgend jaar op de tweede etappe. Je weet nu dat je het kunt.
    Ik hoop je gauw te zien.
    Liefs,
    Madeleine

  • 12 Juni 2012 - 06:27

    Paula:

    Hoi Ingeborg,

    Wat een geweldige prestatie 1900 km. Super van je, ik doe het je niet na. Je hebt prachtige herinneringen om op terug te kijken. Fijn dat je weer thuis bent. Rust lekker uit en geniet nog van je resterende vrije dagen.

    Veel liefs
    Paula

  • 12 Juni 2012 - 08:44

    Hetty:

    ha Ingeborg,

    1900 km! Ik doe m'n pet maar weer eens voor je af!
    En wat fijn dat je zo snel weer thuis bent.
    St. Jean vonden wij net Valkenburg en inderdaad, een keer flink doorlopen en je hebt het helemaal gezien. Aan de camping heb ik slechte herinneringen, we hadden daar een enorme onweersbui terwijl we de tent aan het opzetten waren. Niet echt fijn dus.
    Ik wens je veel plezier de komende tijd met alle ervaringen die je hebt opgedaan!
    tot ziens, grote groet, Hetty

  • 12 Juni 2012 - 10:30

    Xandra Selier:

    Hoi Ingeborg,

    welkom terug! Wat een geweldige prestatie heb je neergezet! Echt ongelofelijk, ik doe het je niet na.
    Ik heb je verhalen via je blog gevolgd, maar ben uiteraard ook heel benieuwd naar de mondelinge verhalen! Geniet nog van je vrije dagen en we zien je snel!

    Groeten, Xandra

  • 12 Juni 2012 - 13:12

    Miep Uit Prinsenbeek:

    Hoi Ingeborg, ik heb net even achterelkaar je verslag gelezen en de foto's bekeken. Een hele prestatie hoor, vooral omdat je het alleen deed. Ik fietste samen met Ton en dan krijg je toch wat ondersteuning als het zwaar wordt. Je hebt ook mooie plaatsen en plekken gezien. Verschillende voor ons ook bekend, waardoor we nog meer konden meegenieten. Jammer dat je toch vaak overvallen werd door regen. Maak maar een mooi verslag voor jezelf, altijd weer prachtig om nog uitgebreid te kunnen nagenieten.
    We hebben met je meegeleefd. Volgend jaar op naar Santiago~!!! We horen daar ook weer graag van.
    Lieve groeten, Miep en Ton

  • 12 Juni 2012 - 20:53

    Ronel En Jaap:

    Welkom thuis Ingeborg! Wat een fiets prestatie en wat een leuke verslagen. Zien we je bij de asperegmaaltijd?

  • 11 Mei 2014 - 18:54

    Collega Bart:

    Hoi Ingeborg,

    Alles leuk en aardig, jij gaat er toch maar weer voor! Als collega en fietsfanaat hoop ik weer te mogen reageren via dit blog! Nu test ik even of mijn inlog nog werkt!

    Gr Bart

  • 11 Mei 2014 - 19:07

    Bart, Collega:

    Sorry Ingeborg, het werkt nog steeds, dus ga ik door op internet, jij fysiek!!!!

    Leuk dat ik de eerste mag zijn om jou alvast een hart onder het zadel te mogen steken! Minder leuk is dat ik dus voor de tweede keer al je werk moet proberen over te nemen. Ik ga mijn best doen, maar dat lukt me dus nooit!

    Alvast goede voorbereiding, ik verheug me er al op om op jouw wetenswaardigheden te mogen reageren!

    Goede voorbereiding,

    Bart

    P.S.
    Vergeet de Rainlegs niet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorburg

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 992
Totaal aantal bezoekers 70537

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: