De Pyreneeën - Reisverslag uit Maubourguet, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu De Pyreneeën - Reisverslag uit Maubourguet, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

De Pyreneeën

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

05 Juni 2012 | Frankrijk, Maubourguet

Vanmorgen een heerlijk ontbijt genoten bij het kasteel waar ik mijn tent had opgeslagen.DE Nederlandse eigenaresse had het goed voor elkaar. Zij kon er ook niets aan doen dat het vannacht berenkoud was in de tent, dat gisteravond het kikkerkoor, voorgegaan door de koorleider met een lage bas, om de tien minuten in galmen uitbarstte, daarbij de franse krekels overstemmend. Ook had ze vast de regelmatige schoten niet besteld, die de hele nacht doorgingen.
Maar goed de camping was prachtig,met als buren twee Nederldse wandelaars naar Santiago met twee karretjes, een tent en een ... harp en als toiletgebouw de voormalige orangerie.
Na mijn vertrek, met natuurlijk een helling, wachtte me echt een geschenk, een schitterend landschap, glooiend met wuivende graanvelden, hier en daar een boerderij; gele braakliggende gronden, daartussendoor donkergroen bos en op de achtergrond de besneeuwde toppen van de Pyreneeën, fantastisch, ik was er in mijn eentje even helemaal stil van.
En dat gezicht op de Pyreneeën bleef me mijn hele reis vergezellen.
In Marciac, een aardig dorp met een een gewellig marktplein heb ik de nodige inkopen gedaan en verder ging het weer. Alleen wachtten nu drie zware klimmen op mij. Zo nu en dan kan ik er beter een wandelmars van maken, die fiets de helling opduwen is trouwens ook niet alles.
Toch was het eindoel van vandaag Maurbourguet na 32 km snel bereikt. En daar sta ik dan met mijn tentje op een volslagen lege camping, met alleen in de pelgrimsgite een belgische en een engelse wandelaar. Zij beheren de sleutel van de douche en de WC, die we morgen weer bij de VVV moeten inleveren.

  • 05 Juni 2012 - 15:50

    Henk De Paepe:

    Hoi Ingeborg,
    Met bewondering hoorde ik zojuist van je collega's dat je de fiets "aan de wilgen hebt gehangen". Ik heb nu snel een paar blogs terug gelezen en in de toon lees ik je opgeluchtheid en het veel ontspannender genieten van die prachtige Pyreneeen. Als je naar al dat moois kijkt, heb je in ieder geval het mooie vooruitzicht dat je volgend jaar met zo'n schitterend uitzicht kunt starten. Lijkt me allemaal ook heel mooi geweest nu na 4 weken doorzetten. Knappe prestatie, petje af!
    Dank voor je leuke verhalen. Ik heb er van genoten! Als je het leest is het of je het zelf allemaal een beetje meemaakt. Ik blijf je graag nog even volgen. Doe rustig aan want voor het weer hoef je niet heel snel terug te komen. Tot gauw en goede reis!
    Henk

  • 05 Juni 2012 - 16:08

    Wilfred:

    Hoi Ingeborg , ik denk dat mijn mailtje niet aangekomen was dus bij deze nogmaals : wat knap dat je zo ver bent gekomen , onze petten nemen we daarvoor af !!! Ook voor die mooie verhalen die we steeds van jou ontvingen en die ons lieten meevoeren langs daar waar jij was geweest . Dank daarvoor . Geniet verder vooral , we blijven je blogs met plezier lezen , geniet ook al vast van het vooruitzicht op je Spaanse avontuur van volgend jaar. Ingeborg , lieve groeten en wellicht tot gauw , vanuit ZBommel jacques en wilfred.

  • 07 Juni 2012 - 07:28

    Gerri:

    Na die Ingeborg, het lijkt na het besluit wel gemakkelijker te gaan . Ik ben in Frankrijk, hen Amir bezocht, was heel leuk. Geniet van je verslagen, je schrijft heel mooi. Ik moet ontbijten, wordt geroepen. Groet gerri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Maubourguet

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 70532

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: