De hop on op off bus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu De hop on op off bus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

De hop on op off bus

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

26 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteravond arriveerden we in Kaapstad. Rijdend naar ons hotel hadden we een prachtig gezicht op de lichtjes van de stad. Toen we vanmorgen wakker werden rees de Tafelberg majestueus voor ons op. Deze berg is vanuit de hele stad te zien.
Na een copieus ontbijt begaven we ons eerst naar de Vodafonewinkel voor een simkaart. Bij gebrek aan een Apple ID ging dat het niet worden. Daarna daalden we langzaam via Kloofstreet af naar de The Company Gardens waar oude VOC tijden herleven met een gedeelte dat is aangelegd zoals het in de VOC periode was. Na een koffie en rooibosthee stapten we als echte toeristen op de bus en lieten ons lekker rondrijden, ondertussen luisterend naar een Nederlands gesproken uitleg.
De rit voerde ons langs alle hoogtepunten van de stad. En langs de blauwe oceaan, waar de rijkere inwoners zich verpozen. Het is een fascinerend beeld: de bergen, het bloeiende fynbos, de witte stranden en dan het koude water, dat zo aantrekkelijk lijkt.
We eindigden bij Het Waterfront, een levendige toeristisch gedeelte waar luxe mals, restaurantjes, scheepswerven met roestige bakken en musea elkaar afwisselen. We hebben een bezoek gebracht aan het MOCAA, een nieuw museum met moderne Afrikaanse kunst. Het gebouw, gemaakt in en rond drie graansilo’s is van binnen en van buiten geweldig. Ik heb met open mond staan kijken naar de hoge ruimte van ruw beton en glas. De kunst is ook anders dan wij gewend zijn, met felle kleuren, video’s en soms bevreemdende beelden.
Kaapstad is echt een mengelmoes van Engelse koloniale huizen, smakeloze nieuwbouw, wat hoogbouw en ook luxe woningen vooral aan zee. Ik voelde me hier geen toerist daar het echt een zeer gemengde bevolking heeft en iedereen door elkaar loopt. De dominantie van de Tafelberg en de relaxte sfeer maken de stad uniek ten opzichte van andere steden.

• 26 Oktober 2017 - 20:19

Nella:

Hoi Ingeborg, zo ben je weer de hort op? Lekker hoor! Veel plezier weer

• 26 Oktober 2017 - 21:30

Ivonne :

Julle liewe Meisies,

Wat een heerlijk verhaal. Ik liep naast jullie, hebben jullie dat gemerkt?
    Zo fijn dat jullie baie genieten van CT. Alles wat jullie gedaan en gezien hebben herken ik. En wat fijn dat de Tafelberg zich in volle glorie toonde want regelmatig zit de top in de mist.
    Waar precies in CT verblijven jullie?
    Ga vooral door met schrijven (dankdank Ingeborg dat ik zo mee kan genieten), ik hang aan jullie lippen.

Baie plesier en lekker slaap zo!

• 26 Oktober 2017 - 21:49

Thilly:

Leuk weer om je verslag te lezen. Een mooie reis toegewenst.

• 27 Oktober 2017 - 08:16

Inge:

Hoi Gerrie en Ingeborg,
    Wat geweldig samen op reis. Heel veel reisplezier samen in Zuidafrika an Namibië!
    Ik geniet mee via de verhalen!
    Lieve groetjes, Inge

• 27 Oktober 2017 - 22:36

Harma:

Klinkt super goed!Heeel veeel plezier