De eerste loodjes - Reisverslag uit Herentals, België van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu De eerste loodjes - Reisverslag uit Herentals, België van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

De eerste loodjes

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

13 Mei 2012 | België, Herentals

Ik zit nu op een balkon van een hotel in Herentals in België. Gisteren zijn we om half tien uitgezwaaid in Voorburg, voor onze eerste etappe naar Prinsenbeek. We hadden heerlijk de wind in de rug en het was afwisselend zonnig en bewolkt. We hebben stevig doorgefietst met een onderbreking toen we van Zwijndrecht naar Dordrecht met de waterbus gingen. En in die stad zittend aan het water achter ons een opschrift op een huis ontdekten' weet u wat mijn naam is, ik heet St. Jacobus. Net over de Moerdijk kwamen we op een terras een paar wielrenners tegen, wat erg gezellig was.In Prinsenbeek zijn we hartelijk ontvangen door Liesbeth. We hebben een hele leuke avond gehad met heerlijk eten en gezellige mensen die ook naar Santiago waren geweest. De eerste dag hebben we 87 km gereden.
Vandaag ook om half tien vertrokken en echt een heel afwisselende tocht gehad, door bossen, langs beekjes, langs vennen en een kanaal. Onderweg kwamen we een stoet van oude tractoren tegen, we zijn vanwege een wegopbreking verdwaald in het dorp met de schitterende naam Wortel. Later reden we langs het het middeleeuwse kasteel Vorselaar, met mooie lanen en heerlijk ruikende rododendrons. We overnachten in Herentals na bijna 86 km fietsen. Tot nu toe valt het mee.
Zijn deze stukken te lang, ik probeer ook te twitteren: @ispbm

  • 13 Mei 2012 - 15:57

    Madeleine:

    Zo, de kop is er af. Heb vanmorgen aan je gedacht toen ik door de duinen heuveltje op, heuveltje af fietste en visioenen van fietsen in de Ardennen zich aan mij opdrongen.
    Ik vond je stukje niet te lang hoor. Ik vind het leuk om je wel en wee tijdens deze avontuurlijke tocht te volgen.
    Veel plezier en mooi fietsweer.
    Madeleine

  • 13 Mei 2012 - 16:00

    Françoise En Loek:

    Hi meiden, He, wat geweldig allemaal en stoer en wees trots op jezelf! Vier het leven! Dank voor je bericht! Het is prachtig fiets weer! Ook wandel weer hier! Lekker in de duinen gelopen vandaag...trainen op mijn nieuwe schoenen! Ben echt benieuwd naar je verslagen! Wat mooi zo +_ 86 km per dag! je bent dus op schema!
    Veel liefs voor jullie2!xxx

  • 13 Mei 2012 - 16:15

    Bart:

    Hotel in Herentals... Slaapmatje en tentje? Als je in dit tempo doorgaat zien we je over 3 weken! Succes met de volgende etappe! Gr. Bart en Paula

  • 13 Mei 2012 - 16:39

    Gerdine:

    Ingeborg, top!
    Hoe langer je stukken, hoe leuker het wordt; bovendien 'doe' ik niet aan twitter, dus deze krabbels vormen het hele verhaal! Ga zo door en weet, dat ik aan je denk! xxx Gerdine

  • 13 Mei 2012 - 17:41

    Adri Bakker:

    Wat leuk om je fietservaring te lezen. Herken het helemaal. Ik ga over 4 dagen naar Riga om zo. 19 mei 42km en 195m te lopen. Je had natuurlijk wel even de post K.Scheidingsweg in Dordrecht moeten aandoen. Tuttebel! Ik begrijp dat je als duo aan deze expeditie bent begonnen.
    Kees van Paridon komt 24 mei naar Dordt voor een politiek cafe. Wij hier maar suffen. Veel avontuur vooor morgen en vervolg. Groets Adri ook namens Cecile.

  • 13 Mei 2012 - 18:00

    Betsie:

    hoi Ingeborg, goede reis toegewenst.
    met wie reis je, ook al weer??
    ik dacht dat je alleen zou rezen, maar je fiets nu tocht met meerdere mensen??

    ik hoop dat het weer goed blijft.
    ben benieuwd naar het vervolg
    groetjes Betsie

  • 13 Mei 2012 - 18:45

    Ivonne:

    Hey Ingeborg!
    Wat leuk om van je te horen/lezen en wat een dappere onderneming. Petje af! Je hebt er direct goed de vaart in en nog puf om te schrijven ook. Ik ga je volgen. Twitteren doe ik niet maar duimen voor een goede reis voor wel.
    Goad goad uut Bre'voort.

  • 13 Mei 2012 - 19:38

    Ronald:

    Hallo Zus, Zo eindelijk op weg, ga door! Met wie fiets je samen?

  • 14 Mei 2012 - 05:39

    Paula:

    Geweldig je reisverslag ik zie het helemaal voor me. Je bent een kanjer! Veel plezier en mooie avonturen.
    Liefs Bart en Paula

  • 14 Mei 2012 - 07:31

    Inge:

    leuk om je belevenissen te lezen. Zeker niet te lang. Hier is het zonnig met flinke wind. Hoop dat het weer jou mee zit. gr. Inge

  • 14 Mei 2012 - 08:34

    Dick Recter:

    Hoi Ingeborg,
    Wat leuk om nu al van je te lezen. Ik kijk uit mijn raam en zie veel zon maar ook veel wind hier in het zuiden van Nederland. Duim dat je de wind in de rug hebt en houdt. Gr, Dick

  • 15 Mei 2012 - 07:39

    Margot :

    Klinkt al erg leuk Ingeborg! Ik krijg ook helemaal zin in zo'n fietstocht, alleen niet zo'n lange... Ik kijk uit naar je volgende verslag. Succes met je komende tochten!

  • 15 Mei 2012 - 07:43

    Marie-Josee:

    Helemaal leuk Ingeborg! Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groetjes,
    Marie-Josee

  • 16 Mei 2012 - 07:50

    Aaltje:

    Hey Ingeborg, vliegende start zo te zien! Met plezier je verslag gelezen, is niet te lang. Hoop dat het mee blijft zitten, ook met het weer. Al fietsend beleef je de wereld toch weer anders, dat is het mooie van je onderneming lijkt me. hartelijke groet, Aaltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Herentals

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 70630

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: