hellingen en wind - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu hellingen en wind - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

hellingen en wind

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

18 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Vandaag Chalon-en-Champagne bereikt, maar vraag niet hoe. Echt op ons tandvlees. We hebben 105 km gefietst door het saaie noord-Franse landschap, dat geel kleurt van het koolzaad, de boterbloemen en de brem. Onderweg waren wel wat aardige dorpjes, maar het was vooral doorbuffen, zodanig dat ik bij een van de laatste hellingen het echt niet meer zag zitten. Ik heb van pure ellende maar een bloem geplukt en heb mijn fiets versierd. Jannie heeft zelfs een stukje gelopen. Die wind nekte ons, maar nu zitten we in een ouderwets hotel en hebben net lekker gegeten.
We zijn vanmorgen vertrokken uit Dun sur meuse, even in de rivier springen en je komt zo in Maastricht aan, bij een Nederlands stel met een bed And breakfast. We konden meeeten, we hadden een uur tevoren gebeld dat we kwamen en toen we er waren was de gastvrouw al aan het koken. Er waren ook drie Brabantse mannen met cross motoren die vandaag off te road gingen rijden. Ook gisteren hebben we ver gereden, zo'n 108 km, maar dat was door een afwisselender landschap. En er was nog wat te zien onderweg, zoal de Abdij van Orval, waar we zelf de stempel hebben gezet, en de kerk van Avioth. Het eerste stuk vanaf Bastenaken, waar we geslapen hebben, was heel mooi maar ook nog heuvelachtig, maar het ging wel meer naar beneden, vooral naar de abdij was een aantal kilometers dalen en dat deel van de Ardennen is mooi, alleen de wegen zijn slecht. Op de bijgevoegde foto zien jullie mijn fiets staan bij de Franse grens.
Eergisteren begonnen echt de heuvels, dat was echt ploeteren en soms ook lopen. Het mooie landschap vergoedde veel, afwisselend bos en dan weer glooiend weiland. Klimmen is niet mijn ding, maar goed misschien krijg ik nog de conditie ervoor. Woensdag hebben we wel regen en hagelbuien gehad.
Vandaag trouwens de eerste Santiagogangers tegengekomen hier in Chalon, twee Limburgse heren van mijn leeftijd. Morgen gaat Jannie terug naar huis en ga ik alleen verder.

  • 18 Mei 2012 - 20:45

    Caroline:

    Je bent een topper mam! Ga zo door, je kan het!

  • 18 Mei 2012 - 20:48

    Margot:

    Het gaat super mam! Nog vijf weken bikkelen en dan staan wij je op te wachten in Santiago!

  • 18 Mei 2012 - 21:17

    Henk De Paepe:

    Hoi Ingeborg,
    Dank voor de verslagen. Heel leuk om te lezen en te volgen hoe het met je reis gaat. Ik vind het niet gering dat je dagelijks zoveel kilometer aflegd. Een topprestatie. Hartstikke knap. Ik wens je een heel goede reis en hoop dat je nog veel plezierige ontmoetingen zult hebben onderweg.
    Neem je tijd en geniet van dit geweldige avontuur!!
    HdP

  • 18 Mei 2012 - 21:46

    Jos Engels:

    Hallo Ingeborg,
    Ik volg je fietstocht op de voet. In 2006 heb ik dezelfde route gefietst en ook de etappe gedaan tussen Chalons-en-Champagne en Dun-sur-Meuse, maar op mijn terugweg, in omgekeerde richting. Je zult vandaag ook de slagvelden van WO I ('14-'18) gezien hebben, de monumenten, veel kruisen en de begraafplaatsen van Amerikanen en Duitsers. Indrukwekkend vond ik dat. Er staan je nog heel wat mooie etappes te wachten. Geniet ervan!

  • 19 Mei 2012 - 09:14

    Ivonne:

    Hey Ingeborg,

    Ik voorzie dat je na Santiago zoveel kilometers in de benen hebt dat je linea recta doorgaat voor de Tour de France! Tsjonge wat heb ik een bewondering voor je. Jammer dat je fietsgenootje teruggaat maar misschien dat kun je aanhaken bij de Limburgse heren? Fiets je ook lekker uit de wind. Veel succes, ik blijf je volgen hoor.


  • 21 Mei 2012 - 06:11

    Samira:

    Wat goed zeg! Ik heb gisteren nog een reportage over Santiago op Kruispunt gezien, geweldig! Ik had nog gehoopt jou te zien, maar het waren alleen toeristen die Santiago al hadden bereikt. Hopelijk een nieuwe reportage wanneer jij aangekomen bent ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 70625

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: