Cruise met de watertaxi - Reisverslag uit Riwaka, Nieuw Zeeland van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Cruise met de watertaxi - Reisverslag uit Riwaka, Nieuw Zeeland van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Cruise met de watertaxi

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

24 November 2016 | Nieuw Zeeland, Riwaka

Na lang wikken en wegen, zouden we gaan wandelen, kanoën of iets anders doen om Marlborough Sounds te ontdekken? Uiteindelijk werd het een rondvaart. Maar niet zoals de Spido met een luxe salonboot. Nee, we gingen scheep in een niet zo grote boot, die naar later bleek steeds ergens aanlegde om mensen af te zetten of op te halen, pakjes te bezorgen of vuile was mee te nemen. Zo werd deze cruise een aaneenschakeling van aanleggen en weer vertrekken met steeds nieuwe mensen en vracht. De schipper voer drie keer per dag deze ronde en in het hoogseizoen vier keer. Marlborough Sounds bestaat uit een aantal ondergelopen dalen, die zich vermomd hebben als schilderachtige baaien, waar het groen vanaf spat. Opvallend detail is de behoefte van de bewoners aan aangelegde tuinen. Woon je met het mooiste groen om je heen, kleed je je vakantiehuisje toch nog aan met een aangelegde tuin inclusie een grasveld. Veel mensen lopen een of meer dagen de Queen Charlotte Track en verblijven of op een camping of in een van de vele lodges, de boot brengt de bagage. Het was al met al een schitterende tocht, vooral door de vele idyllische baaien.
Terug in Picton hebben we de auto gepakt en hebben een deel van de route van de boot met de auto overgedaan. Dan zie je het geheel weer van een heel andere kant met uitzichten zoals je ze zelden ziet: water, strandjes, huisjes en dat alles ingepakt in groene bergen.
De reis bood behalve op de Marlborough Sounds zicht op een prachtig berglandschap en op een gegeven moment de zee, die ook weer uitmondde in baaien.
We slapen in een luxe hostel, waar de stilte is uitgevonden. Alleen ben ik bang dat de was nat wordt, want het gaat regenen. Dat wordt nog wat morgen als er een tocht van10 km op het programma staat.

• 24 November 2016 - 11:32

Ivonne:

Het bestaat dus echt: Het Paradijs!! Alles wat ik lees duidt daarop. Stilte, overweldigende natuur ruimte etc etc. Denk je nog wel terug te komen? Of laat je Tom en Margot overkomen. Is het ook niet het land met een filmindustrie? The remake of Dinner for one bijvoorbeeld? Jij gaat dan (reis)verhalen schrijven, Tom acteert de dochters bezoeken jullie in de weekenden en ik....blijf of die achterbank van jullie auto! Veel plezier en dank voor weer zo'n mooi verhaal! Hug XX

• 24 November 2016 - 17:48

Marjolein :

Leuk hoor Ingeborg, om zo al "opgewarmd" te worden door jouw verhalen! Lees het met veel plezier! Blijf genieten daar!