Link(s) rijden - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Link(s) rijden - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Link(s) rijden

Door: Ingeborg Schuitemaker

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

06 November 2018 | Singapore, Singapore

We hebben onze eerste kilometers gereden. Een grijze Toyota Corolla is de komende twee weken ons ‘huis’. Een beetje saai, maar hij rijdt goed en dat is het belangrijkste.
Voordat je zo’n auto mee mag nemen, is er al een halve papierwinkel ingevuld. Als de verhuurder de laatste handtekening heeft gezet, is het doei, zoek maar uit. Hoe gaat bijvoorbeeld de kofferbak open?
Gelukkig heb ik eerder links gereden en ging het bijna automatisch, alleen ik snap niet dat ze richtingaanwijzer en de ruitenwisser verwisseld hebben. Wil ik afslaan, zet ik de ruitenwisser aan en anders om.
Het verlaten van Auckland ging niet zonder slag of stoot, we mistten de eerste de beste afslag en hebben een klein deel van de stad verkend, voordat we op de 16 naar het noorden zaten. Daarna was het eigenlijk alleen maar dezelfde bochtige, heuvelachtige weg volgen. En zo nu en dan stoppen voor wegwerkzaamheden.
Deze noordwestelijk route is erg rustig, zo nu en dan passeert er een auto. Jammer genoeg bleef dat niet zo en konden we op de 1 ( de grote weg van Auckland naar het noorden) aansluiten bij het voorbijrazende verkeer
Het landschap laat zich het beste omschrijven als een combinatie van Ierland, Engeland, Noorwegen, Zweden en een vleugje Denemarken. Groen met grazige weiden, afgewisseld door donkergroene naaldbomen, varenachtige struiken en hele bossen, in hun lichtgroene lentetooi. En dat alles verpakt in een heuvelachtig landschap met vulkanische toppen en als kers op de taart het water dat er tussen door glinstert. Kortom genieten.
We zijn even uitgestapt bij het noordelijk kiwi en Hermitage centrum in Wangarei. Helaas waren de kiwi’s niet van zins te verschijnen. Wel konden we kennisnemen van de wederwaardigheden van Anne Frank! Een reizende tentoonstelling was juist in dit museum neergestreken.
Wij hadden trouwens ons huis daar ook wel neer kunnen zetten. De gebouwen in het openlucht gedeelte waren van rond 1900. Ons huis van 1913, wat maakt dat nu uit! Ik moet daar altijd een beetje om gniffelen.
Na een korte (sanitaire) stop bij het beroemdst toilet van Nieuw-Zeeland, een kleurrijke creatie van de architect Hunderdwasser, zochten we onze B&B op. Een fantastische kamer met een uitzicht zo mooi, dat je het bijna niet gelooft.

• 07 November 2018 - 07:51

Ivonne :

Klinkt goed allemaal. Wat zeg ik? Klinkt naar koffers pakken en erheen! Het links rijden zou in zulk schitterend landschap nog wel een klus worden want ik gaapte voortdurend om me heen ipv op de weg.Genieten jullie twee en go on!!