Honden in alle soorten en maten - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Honden in alle soorten en maten - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Honden in alle soorten en maten

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

27 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

De Wifi is niet overal even dik gezaaid, maar goed ik vorder gestaag. Twee dagen geleden ben ik in de mist van Chateaumeillant, waar ik een stil plekje op een camping aan het water had, weggereden. De benen wilden niet helemaal wat het hoofd wilde, maar goed, na een lekkere thee op een terras in la chatre, wat trouwens een mooi dorp is, kwam ik meer dood dan levend op de camping in Crozant aan. Onderweg kwam ik nog wel een tafereeltje tegen waar Paulus Potter jaloers op zou geweest zijn, koeien onder een boom met een kasteelachtige boerderij op de achtergrond. Maar voor Crozant ging het echt mis, ik was doodmoe en een enorme helling wachtte. Dan maar lopend en fiets duwend naar camping. Het dorp heeft een ruïne en ligt boven een stuwmeer, maar niemand wist de camping te vinden. Op de bijna lege camping aan gekomen vroeg ik aan twee Nederlandse vrouwen of ik vrij mocht staan. Zij nodigde me meteen uit voor de thee en het avondeten, heel gezellig. De ene was al in de zeventig en reed de combinatie bestaand uit een transitbus en de grootste caravan die er bestaat tot op de millimeter nauwkeurig. Ze gingen in Frankrijk brocante markten af om die spullen op markten in Amsterdam weer te verkopen, waaronder een gigantisch vliegtuig. Ze waren ook op weg naar Santiago, waar de chauffeuse een plaat met Galicische muziek wilde opnemen. Ze hadden ook nog twee honden uit een Portugees asiel. We hebben het over van alles gehad, waaronder het huidige studentenleven en Ajax. Het was een genoeglijke avond.
Gisteren had ik echt het zin eraf, de 28 km die ik gereden heb in de hitte naar La Souteraine, leken er wel 100. Ik kwam gebroken en in mineur aan op een vreselijke camping. Er was een hondenshow en iedereen liep met minstens vier bakbeesten te stappen. Overal waren honden en een lawaai dat ze maakten. Daarbij was het toiletgebouw oud en vies, brandde er maar in een douche en een wc licht, was het water koud en was er tot mijn grote ergernis geen Wifi. Ik wilde bijna het bijltje er bij neergooien. Maar omdat ik vroeg op de camping was heb ik de hele dag wat gelummeld en dat heeft met goed gedaan. Ook was er een Nederlands stel dat ook naar Santiago fietste en daar heb ik mee gegeten, maar op de camping bleef het lawaaiig, om half twaalf ging er nog een auto weg en vanmorgen om zes uur ook. Ik wilde eerst blijven maar ben weggevlucht.
Vandaag was het een lekkere fietsdag. Een beetje bewolkt en niet zo warm, ondanks de vele heuvels zit ik nu ruim 72 km verderop in St. Leonard, een dromerig plaatsje met een granieten kerk. Het landschap is schitterend, groene heuvels met vergezichten, mooie koeien en stille plaatsjes. Ik heb tijdens de theepauze gezellig met twee Engelse bejaarden heren gepraat en heb omdat de camping 4,2kilometer naar beneden lag, een hotel opgezocht. Lekker in het bad geweest.

  • 27 Mei 2012 - 18:20

    Ivonne:

    Dag flinkerd! Je hebt jezelf weer overwonnen. Ondanks moeite en een dip heb je jezelf weer bij elkaar geraapt en bent still going strong. Gróót compliment!!
    Wij houden van honden maar dit was te veel van het goede.
    Ondertussen heb ik goede sier gemaakt met jouw belevenissen en foto van bepakte fiets bij mijn SA vrienden die ik vrijdag j.l. fietsles heb gegeven in het Kloosterbos (jou welbekend, Heidedijk, moeder Blekkink, die buurt). Ze slakkerden aan de verkeerde kant van het zandpad en ik coachend er achter. Bezweet kwamen we thuis. 'Baie moeilik', zuchtten ze en toen heb ik dus de computer aangezet en jouw foto's laten zien.
    Fijn dat je onderweg regelmatig goed gezelschap tegenkomt. Ik reis in gedachten met je mee hoor. XXX

  • 27 Mei 2012 - 20:14

    Karel & Annet:

    Gelukkig, weer een bericht! We begonnen ons al zorgen te maken na 2 dagen geen mail te hebben ontvangen.
    Het zit je niet altijd mee, maar je bent een doorzetter, je komt er wel. Respect, respect! Wat lekker dat je nu in een hotel zit, kun je even luxe bijkomen van de laatste dagen. Dat heb je wel verdiend. Veel fietsplezier voor morgen maar rustig aan met dit warme weer.
    Dikke kus van ons.

  • 28 Mei 2012 - 18:47

    Madeleine:

    Hi Ingeborg,
    Dat hotelletje had je wel verdiend zeg. Ik blijf je bewonderen. Wat een doorzettingsvermogen. Mag je niet een keer een hele dag niks doen? Gewoon niet fietsen dus. Of heb je dat niet ingecalculeerd. Fijn dat je onderweg wel steeds leuke contacten hebt, anders wordt het wel een heel eenzaam avontuur.
    Houd vol, je kunt het.
    Liefs,
    Madeleine

  • 29 Mei 2012 - 12:47

    Liesbeth Waals:

    Was deze week in de Ardeche en heb veel aan je gedacht, iedere keer als wij weer een fietser zagen en het regende heb ik voor je geduimd dat in jouw region het droog zou zijn maar dat heeft niet geholpen. Ik heb zeer grote bewondering voor jou, houd moed wij duwen je met z;n allen naar Santiago.

  • 29 Mei 2012 - 18:12

    Françoise:

    Hallo sterke vrouw! Ik denk dat je nu wel goed weer hebt...maar als ik jouw verslag zo lees kan ik alleen bewondering uitspreken! Mooi, je overwinningen en bedankt voor het delen! Vrijdag ga ik weer op pad ! Spannend.
    Heel veel kracht en liefde op je weg en ik zal je een sms sturen onderweg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 70602

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: