Geen bolletjestrui - Reisverslag uit Turenne, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Geen bolletjestrui - Reisverslag uit Turenne, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Geen bolletjestrui

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

29 Mei 2012 | Frankrijk, Turenne

Ik moet iedereen teleurstellen. Ik zal de bolletjestrui niet winnen. Ik mag hooguit de rode lantaarn dragen, als ik dan al niet wegens tijdsoverschrijding uit de koers ben genomen. Want een slak kan mij nog bijhouden als ik fiets, zo langzaam ga ik omhoog.
Maar goed ondanks dat trage tempo en soms (bijna) huilend van ellende als er weer een heuvel aankomt, heb ik zowel gisteren als vandaag ruim 60 km gefietst en dat op een van de moeilijkste stukken van de route door Frankrijk. En ik werd ook rijkelijk beloond voor al die inspanningen, want de uitzichten zijn soms fenomenaal, de dorpen schattig en er staan overal schitterende bloemen en mooie bruine koeien.
Gisteren heb ik gekampeerd in Uzerche, met een stroomversnelling naast me, waar overdag de wildwater kanoers afgaan. Uzerche is een aardige stad met een mooie burcht maar maar weinig restaurants. Op mijn tocht werd er voor mij geapplaudisseerd door een Franse mevrouw.
Vandaag moest en zou ik Turenne bereiken. Ook dat bleek moeilijker dan verwacht. Na een lunch in het aardige plaatsje Donzenac en vervaarlijke capriolen in Brive-la-Gaillarde, besloot ik de route de route te laten en niet op de uitnodiging in te gaan van rustige wegen met hele steile klimmen, maar dit keer de hoofdweg te nemen. Dat klom ook, maar minder steil en met veel stoppen, veel drinken en soms lopen, kwam ik dan toch in Turenne aan. Een geschenk dit dorp, anders kan ik het niet noemen. Gelegen op een heuvel, natuurlijk, met huizen van ruwe steen en leistenen daken met op de top een kasteel en een werkelijk prachtig uitzicht, zo mooi heb ik het bijna nog nooit gezien.
Ik heb een hotelkamer met een klein tuintje en gelukkig weer Wifi. Morgen 40 zware kilometers naar Rocamadour en daar een dag rust.

  • 29 Mei 2012 - 17:08

    Janny Terlouw:

    Ha Ingeborg,

    Wat ben je al ver! Turenne is prachtig, weet ik nog van lang geleden en het gebied er omheen ook. Je bent wel een super doorzetter zeg. Met al die klimpartijen en dan ook nog regelmatig kamperen. Die rustdag lijkt mij wel een goed idee. Doen wielrenners in de tour ook en vaker dan jij, vlgs Dirk.
    Je blog is echt heel leuk om te lezen. Ik reken er iedere dag al op en maakte mij al zorgen toen hij er een paar dagen niet was.
    Lfs, Janny

  • 29 Mei 2012 - 17:18

    Madeleine:

    Hi Ingeborg,
    Zweet en tranen gescoord; hopelijk blijft het bloed achterwege. Geniet met volle teugen van je rustdag, je hebt hem verdiend.
    Liefs,
    Madeleine

  • 29 Mei 2012 - 17:39

    Xandra Selier:

    Hi Ingeborg!

    Je bent een bikkel, je gaat het halen hoor! Petje af voor je prestaties tot nu toe!

    Groetjes Xandra

  • 29 Mei 2012 - 17:51

    Annet:

    Hoi doorzetter,
    Wat een fietstocht heb je al achter de rug, bijna in Rocamadour!! Fantastisch toch. Leuk je reisverslag te lezen, we volgen je op de voet (figuurlijk natuurlijk)en hebben de kaart elke keer voor onze neus. Veel plaatsen zijn bekend voor ons vanwege vakanties. Wat zul je naar een dag rust uitkijken, nog 1 dag bikkelen en dan een welverdiende rustdag. lieve groet, Annet

  • 29 Mei 2012 - 19:55

    Jannet:

    Lieve Ingeborg, Wat een doorzetter ben je toch, maar dat wist ik ook wel al. Ik zie helemaal voor me hoe jij die hellingen opklimt in Frankrijk. Ik krijg flash backs van jaren geleden toen wij in Frankrijk aan het fietsen waren met onze jonge benen (en dat viel toen niet mee)! Morgen een klimmetje naar het kasteel in Rocamadour? Maar dan zonder fiets denk ik. Geniet lekker van je vrije dag.

  • 29 Mei 2012 - 19:59

    Ria Adelaar...:

    Leuk je verslag te lezen. Ik leef mee. Sterkte Buen camino.

  • 29 Mei 2012 - 20:08

    Margot:

    Hee Ingeborg,
    Ik vind het toch zo knap, deze prestaties van jou!! We hebben het er vaak over op het werk, dat jij dit zo goed volhoudt, helemaal in je eentje! Wij doen het je allemaal niet na! En volhouden hoor, je kunt het!
    Groetjes en sterkte!

  • 30 Mei 2012 - 08:16

    Inge:

    He Ingeborg,
    Wat een ongelooflijke bikkel ben jij! Namens ons ontvang je alle bolletjestruien die er bestaan: wat een prestatie verricht jij steeds.
    Fijn om daarover te lezen. Ook je beschrijvingen van de omgeving. Dat maak je toch niet zo mee in de auto. Met Geert in de buurt van Perigueux en Bordeau gefietst (ooit) Mooi!
    We gunnen je wel een vlak plateau af en toe, hoor.
    Zet 'em op daar.
    Liefs Inge (en Hans)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Turenne

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 70573

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: