ik mis de koeien - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu ik mis de koeien - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

ik mis de koeien

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

30 Mei 2012 | Frankrijk, Rocamadour

Gisteravond zeer chique en ver boven de begroting gegeten in het restaurant van het hotel. Het restaurant was in een keldergewelf en het was zeer smaakvol ingericht. Maar van de hoeveelheid die ik daar kreeg, kom ik zeker geen helling op. De eigenaresse was wel heel aardig en heel belangstellend.
Vanmorgen ontbeten met uitzicht op Turenne en omgeving. Ik bof nu wel met het weer. Het was vandaag maar 38 km, maar het voelde of ik het drie dubbelen heb gereden. Het begon al met een klim van 7%, die ik al lopend en duwend heb genomen. Daarna werd het iets beter, er zat zelfs een hele lange afdaling in in het geheel.
Ik fietste vooral langs en door bossen, de vele voorjaarsbloemen hebben plaatsgemaakt voor klaprozen en klaver en heel opvallend kon ik minder genieten van vogelzang gewoon omdat ik minder vogels hoor, maar wel van de cigales, en opeens wist ik wat ik miste. Er waren geen koeien meer, geen trouwe bruine koppen die mij aanstaarden. Het is een aardig besloten landschap, met soms schitterende uitzichten.
Wel zijn er aardige dorpen, zoal Martel, beslist een bezoek waard. Na een korte, het zal niet waar zijn, klim, mocht ik dan eindelijk naar beneden, echt een heel eind. Op een gegeven moment gaf mijn Garmin water aan, de Dordogne, een brede wildstromende rivier. Ik heb even de tijd genomen om uit te kijken. Na de brug leek het vlak, maar dat was 4 km vals plat en daarna een klein weggetje rechts, met toch een helling. Ben maar weer van mijn fiets gestapt en ben omhoog gelopen. Soms vraag ik me af waarom ik het doe. Uiteindelijk kwam ik in Rocamadour aan, tenminste de plaats die er boven ligt. Rocamadour ligt echt tegen de berg aangeplakt. Het is een pelgrimsoord, waar vroeger mensen als boetedoening naar toe werden gestuurd.
Ik heb mijn tentje opgezet en ga morgen dat wonderlijke oord bekijken, naar al dat klimmen had ik er vandaag geen zin meer in.

  • 30 Mei 2012 - 17:05

    Karel & Annet:

    Gefeliciteerd Ingeborg, dat heb je toch maar mooi gehaald!! Rocamadour is wel speciaal om even te bekijken. Wat heerlijk dat je nu even de tijd hebt om bij te komen. En die leuke dorpen die je telkens tegenkomt kun je een keer rustig bekijken als je een relaxte vakantie hebt, dan verwachten we je natuurlijk ook weer hier voor een gezellig bezoek. Geniet van je vrije dag en daarna weer veel sterkte en succes met je reis. Zet hem op.
    veel liefs

  • 30 Mei 2012 - 17:07

    Ivonne:

    Hallo Doortrapper!
    Mijn bewondering stijgt per verslag, je bent al a/d Dordogne! Ieder moment kan nu Mart Smeets verschijnen om je te interviewen als de nieuwe Leontien.
    En waar de Tourtrappers gepamperd worden in de Rabo-watten moet jij je eigen tentje opzetten en je wasje doen. Geen massage 's avonds en geen medische check-up, dus verwen jezelf vooral met een lekker etentje op z'n tijd. Jij moet jezelf verzorgen. Niks geen overbodige luxe af en toe een rustdag, hebben je spieren nodig. Kun je niet (stiekem) aanhaken bij een tractor zo nu en dan? Ik zend je véél support vanuit het boeren Achterland. XXX

  • 30 Mei 2012 - 20:45

    Jan En Aaltje:

    Hoi Ingeborg,

    Volg in Nieuwegein met veel plezier je avontuur, waar plezier niet het enigste onderdeel van lijkt te zijn. Je doet het allemaal wel. Chapeau!!!!!!!!!
    En je schrijft leuke verslagen. Nou ja het moest gebeuren en nu gebeurt het. We zullen je verder volgen vanuit Ierland. Wens je nog veel Limousins, mooie koeien. Veel groeten en goede benen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rocamadour

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 70606

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: