Rustdag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Rustdag

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

01 Januari 1970 | Spanje, Burgos

De rode Santos kon vandaag ook uitrusten. Hij kon gezellig met twee Koga's kletsen over de belevenissen van de afgelopen dagen. Ik ben met het echtpaar dat bij deze Koga's hoorde gezellig de stad in geweest.
We begonnen bij de kathedraal van Burgos. Die is echt beroemd en terecht. De grootte, de rijkdom aan altaarstukken, versieringen, beeldhouwwerk als kant zijn ongekend. Je komt echt ogen tekort, want naast je, boven je, nog meer boven je is van alles te zien. Een minpuntje, je kunt er geen kaarsje aansteken. Dat had ik graag gedaan.
Daarna was het, op nog een kerk na met een fantastisch altaarstuk terassentijd. En dat heb ik veel gedaan, met tussendoor ook even een middagdutje om mijn verkoudheid de baas te worden.
Vooral 's avonds is het op het grote plein een drukte van belang. Alle oudjes van de stad bevolken de bankjes en genieten van het leven, terwijl de kleine kinderen rond rennen. Zo'n hangplek voor ouderen moeten ze in Nederland ook hebben. Morgen de hoogvlakte op.

  • 12 Juni 2014 - 21:46

    Ivonne:

    Dag lieve Ingeborg,

    Wat doet het me goed te lezen dat je idd een Rustdag hebt genomen! Dat deed de schepper al, dus dat móét de bedoeling zijn. Past óók bij een pelgrimage. Bovendien doet het je lichaam goed. Dat terras klinkt me ook als muziek in de oren, was graag even aangeschoven om je persoonlijk lof toe te zwaaien.
    Gerri schreef, in haar wijsheid, weer eens prachtige woorden: neem de makkelijke weg! Dat is vast de bedoeling. Waarom zijn er anders afkortingen bedacht? Leuk dat je met andere mensen op stap bent geweest. Gezellig. Nu een bed voor jou alleen (neen ik aan?) en geen geluidsverstoorders.
    Veel succes morgen met het vervolg. Ik duim en denk aan je!!
    Hug XXX

  • 13 Juni 2014 - 13:11

    Patricia:

    Hoi Ingeborg! Fijn, even een rustdag. Ik hoop dat je snel van je verkoudheid af bent! Kan me voorstellen dat je in zo'n mooie kerk een kaarsje wilt aansteken. Dat vond ik zo mooi in de Sacré-Cœur, al die lichtjes van zoveel mensen, die voor iemand een kaarsje hadden aangestoken. Daar word je stil van!
    Hier gaat alles gewoon door (eigenlijk niet te geloven dat het kan zonder jou ;). De wethouders hebben hun doop gehad in de commissievergaderingen. Ging allemaal goed. Geen gewonden. Vandaag is het, net als vorige week vrijdag, heel rustig op kantoor. Te mooi weer om binnen te zittten. Ik ben dan ook behoorlijk vluchtgevaarlijk.
    Ik wens jou voor morgen weer heel veel succes! Go for it!

  • 13 Juni 2014 - 21:01

    Gerri:

    Hallo, wat een leuke foto. Je mist toch na een tijdje iets om te omarmen, merk ik. De man van steen dan maar. Gezellig zo, die dagelijkse mails van jou, ik kijk er naar uit. Wij zitten op dit moment allemaal voor de buis voor NEd - Spanje. Verrader, jij zit nu tussen de Spanjaarden. Wel in je eentje gillen en juichen voor Nederland hoor. Gr gerri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 70557

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: