Het plein - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Het plein - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Het plein

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

22 Juni 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

En daar stond ik dan midden op het plein bij de kathedraal van Santiago de Compostella, nog moe van de inspanningen van vandaag. 47 km fietsen is in Nederland zelf met een matig windje tegen een peulenschil, maar hier met bergje op bergje af voor mij in ieder geval een krachtsinspanning. Ik was kapot toen ik aankwam, helemaal toen ik hier in Santiago nog verkeerd reed en de een na de andere steile helling moest nemen. Nee, niet nog een klimmetje schreeuwde mijn lijf.
Henk stond mij heel lief op te wachten op het plein. Hij was daarvoor speciaal uit de mis gekomen. Gerda kwam later nadat de mis was afgelopen. Henk heeft ook een foto gemaakt, die Margot op haar Facebookpagina heeft geplaatst, met een lieve Engelse tekst.
Ik stond eerst nog op het verkeerde plein, maar ik wist van 32 jaar geleden dat er een parador was, dus ik weer de andere kant op, met de fiets laverend tussen al de toeristen.
Ik begon vanmorgen trouwens in de dichte mist aan de zoveelste beklimming, pas na een uurtje fietsen werd het minder en toen kwam er een soort sprookjeslandschap naar voren met groene heuvels met witte wolken ertussen met bossen en weilanden en natuurlijk de kleurige bloemen langs de kant en nieuw de bloeiende hortensia's bij de huizen.
Ik kon vanwege de moeheid, want de wandelaars onder de gasten van het hostel rommelden al voor zessen, nauwelijks van het landschap genieten en was ook niet blij dat ik het gehaald had. Dat besef kwam later pas, toen ik Jacobus omarmde en bedankte dat ik zo ver ben gekomen en mijn Credential heb gekregen. In twee etappes naar Santiago heb ik 3470 km gefietst en dat terwijl ik niet kan klimmen!!
Morgen wat zakelijke dingen afhandelen, zoals mijn trouwe Santos, die me de hele reis heeft gediend, ik heb zelfs geen band opgepompt, voor vervoer wegbrengen, mijn bagage naar het hotel brengen en 's avonds Tom ophalen! En natuurlijk uitslapen. Ik hoef niet om voor zevenen op om voor achten op mijn Santos te zitten.


  • 22 Juni 2014 - 22:29

    Isabelle:

    Gefeliciteerd. je hebt het gehaald!!!!!!Respect!!!
    Geniet van Santiago.
    Groet, Isabelle

  • 22 Juni 2014 - 22:31

    Françoise Lippe:

    Trots mag je zijn ! Gefeliciteerd! Mooi!
    Geniet maar van je overwinning! Lieve groet en een dikke kus.
    Françoise en Loek.

  • 22 Juni 2014 - 22:32

    Xandra:

    Gehaald!!!!! Super gedaan Ingeborg!

  • 22 Juni 2014 - 22:36

    Hetty:

    Hee ingeborg
    Wat fantastisch dat je er bent! Een grootse prestatie en zeker de laatste vermoekende kilometers als er dan nog van alles gebeurd dat je niet vooruit helpt!!,
    Ik hoop dat jullie het nog fijn hebben samen. Doe rustig, zoek een goeie masseur voor d geplaagde spieren en geniet van je rust,

    Lieve groeten, Ria en Hetty

  • 22 Juni 2014 - 22:38

    Janny:

    Gelukkig dat je er bent en wat een zware dag nog. 3470 km alleen gefietst en geklommen, echt een super prestatie. We gaan wel je mooie blogs missen natuurlijk. Slaap lekker!

  • 22 Juni 2014 - 22:42

    Wilfred:

    Gefeliciteerd !!! Een knappe prestatie ! Geniet goed na , samen met je Santos en met Tom !
    Groeten Jacques en Wilfred .

  • 22 Juni 2014 - 22:44

    Madeleine:

    Petje af! Je hebt de monstertocht volbracht. Geniet van je prestatie, de rust, het weerzien met je dierbaren.
    Lieve groet,
    Madeleine

  • 22 Juni 2014 - 22:51

    Jeannine :

    Wauw! Wat een prestatie! Gefeliciteerd! En nu lekker relaxen!

  • 22 Juni 2014 - 22:52

    Adri Bakker:

    geborg ik ben zojuist terug vanuit Z-Afrika en weet wat afstanden zijn. Geweldig superprestatie, pakken ze je niet meer af. Effen lekker recupiereren, gefeliciteerd.

  • 22 Juni 2014 - 23:20

    Margot Vd V.:

    Wat een geweldige prestatie Ingeborg!! Echt heel veel bewondering voor je!! Geniet nog even lekker na en kijk terug op een geweldige tocht. En ik ga je boek met reisverslagen zeker kopen als het in de winkel ligt.
    Denk nog maar even niet aan ons in LL, maar stiekem toch wel weer heel gezellig als je straks terug bent!
    Rust nog maar even lekker uit!
    Liefs, Margot

  • 22 Juni 2014 - 23:54

    Geert:

    Chapeau, Ingeborg! Je bent een kanjer! Van harte gefeliciteerd met deze prestatie! Behouden terugkeer! Geert

  • 23 Juni 2014 - 08:20

    Jennie:

    FANTASTISCH, het is je gelukt. Gefeliciteerd.
    We willen natuurlijk wel een foto van je zien, midden op het plein op die tegel met die 0 erop!!
    En nu genieten van wat je bereikt hebt, uitslapen, lekker eten en genieten van de Spaanse mensen en zon.

  • 23 Juni 2014 - 08:52

    Anika :

    Wow! Echt een superprestatie, ik ben trots op je!
    Geniet nog even van de rust en tot snel! Liefs Anika

  • 23 Juni 2014 - 09:00

    Annet:

    Wat een fantastische prestatie Ingeborg, gefeliciteerd!! Als je goed luistert kun je me horen applaudisseren.
    Gistermiddag was je uiteraard te moe na aankomst, maar vandaag heb je alle tijd om te glimmen van trots.
    Ik heb het Facebookbericht van je trotse dochter al voorbij zien komen. Nu tijd om lekker te genieten van het mooie Spanje zonder nachtmerries van de vele hellingen die je tegen gekomen bent. Het was leuk je op deze manier te kunnen volgen, we zullen je reisverslagen missen.
    liefs en dikke kus van ons.

  • 23 Juni 2014 - 09:14

    Inge:

    Lees nu ook je laatste krachtsinspanning: echt niets cadeau gekregen! Nog een keer een diepe chapeau voor jou van ons beiden!
    Tom, als je dit leest, verwen die kanjer van hier tot Tokyo!
    Liefs Hans en Inge

  • 23 Juni 2014 - 09:23

    Liesbeth:

    CHAPEAU ! You did it! Je gaat je fiets nog missen, zal best afkicken zijn maar nu met volle teugen genieten van je overwinning, lekkere Spaanse zon en lekker Spaans eten en heb je het wijwater vat al gezien?
    Voor jou en Tom een paar heerlijke dagen ent tot spoedig ziens terug in Nederland.
    Lieve groet van liesbeth

  • 23 Juni 2014 - 09:43

    Lianne:

    Gefeliciteerd! Ontzettend goed gedaan!!!

  • 23 Juni 2014 - 10:38

    Dick Recter:

    Een paar dagen geleden eindelijk jou verhalen gevonden tussen mijn spam na een suggestie van Tom. En nu ben je inmiddels aangekomen in Santiago. Verschrikkelijk goed Ingeborg! Heb je verhalen en verslagen nu allemaal in een adem uitgelezen en er van genoten. Geniet nu maar van je fantastische prestatie. Geweldig. Groeten Dick

  • 23 Juni 2014 - 10:44

    Samira:

    Hee Ingeborg, ik heb je reisverslag dit weekend, na eindelijk wat rust gevonden te hebben, in een keer gelezen. Het leest echt als een goed boek. Ik had het gevoel dat ik met je mee op reis was. En dat terwijl ik puffend en zuchtend mijn laatste dagen voor de bevalling probeer door te komen ;)
    Gefeliciteerd met het halen van je doel. Ik had niet anders van je verwacht. Nu lekker genieten voordat je weer aan het werk gaat.
    Groetjes, Samira (ook namens Aniss)

  • 23 Juni 2014 - 10:54

    John Dujardin:

    In één woord 'geweldig' Ingeborg. Diep respect van Johnnie hoor.

  • 23 Juni 2014 - 12:41

    Nella:

    Gefeliciteerd Ingeborg! Goed van je!!! Je kan nu lekker uitrusten ;-)) Geniet ervan!

  • 23 Juni 2014 - 14:35

    Patricia:

    Joehoe! Geweldig Ingeborg! Toen ik las dat Henk je liefdevol stond op te wachten, dacht ik heel even: Huh?? Maar oh, het was Henk van Gerda! Wel heel lief van hem hoor! Niet te geloven dat je nog verkeerd gereden bent en daardoor nog extra beklimmingen hebt moeten doorstaan. Kon je het niet laten? Lijkt me wel héérlijk om weer lekker te badderen en op een Christelijke tijd (of minder Christelijke??) uit bed te gaan. Geniet van de overwinning op jezelf! Super!

  • 24 Juni 2014 - 09:01

    Peter:

    Fantastisch!!
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 70517

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: