fiets op vervoer - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu fiets op vervoer - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

fiets op vervoer

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

23 Juni 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Gewend aan vroeg opstaan, was ik natuurlijk al om kwart voor zeven wakker, maar in plaats van energiek uit bed te springen, draaide ik me nog eens lekker om. Ik hoefde geen hellingen meer op. Toch kon ik ook niet te laat opstaan, want ik verkaste naar een ander hotel en de bagage moest met de fiets daarnaar toe. Mijn Santis stond trouwens onder aan een trap, ik heb een Spanjaard lief aangekeken om hem naar boven te dragen. Hij is er geloof ik tien minuten mee bezig geweest.
Dus ik weer op de fiets met de helm aan mijn fietstas. Ik werd er meteen op gewezen dat ik een helm op moest!!!
Nadat ik het hotel gevonden had, kon ik inchecken, een ruime kamer met uitzicht op de weg die ik fietsend gekomen was.
Na een broodje van de bakker en thee op een terras, het droevigste moment van de dag, mijn trouwe Santos, wegbrengen om naar Nederland te laten vervoeren. Ik had het er even moeilijk mee. Na weer een terras, het laatste deel van de Pelgrimsmis in de kathedraal meegemaakt, waarbij het wierookvat door de kerk zweeft. Ik moest toen ik dat vat zag zweven, heel weinig pelgrimachtig, aan Hans van Zetten denken met zijn commentaar op Epke Zonderland. ' Hij zweeft'. Het was wel een geweldig gezicht.
Verder wat rond gelopen, samen met Gerda op zoek naar een leuk t-shirt, maar die hebben ze alleen maar in mannenuitvoeringen of voor wandelaars. De fietsers worden echt gediscrimineerd, wat de T-shirts betreft.
Net voor de bui, zaten we in een kroeg om Nederland Chili te zien. Altijd leuk om Nederland in het buitenland te zien winnen. En het was droog toen de wedstrijd was afgelopen.
Nu is het wachten op Tom, die zo met de bus aankomt.

  • 23 Juni 2014 - 22:40

    Ivonne:

    Dag geweldige Pelgrim, ik heb de foto op FB gezien en vond je er zo stoer opstaan. Let op: met jou trouwe Santos ga je nog mooie tochten maken. Misschien wel naar het stedeke Nazareth in de Gelderse Achterhoek. Ik zal je met wierook ontvangen, desgewenst snurken, iedere morgen voor 7 uur al geluiden maken in de badkamer en een stempelplek in de tuin plaatsen. Fijn dat Tom zo komt. Gaan jullie nu nog vakantie vieren? Het zal best afkicken zijn. Geniet nog maar na van je succes vóór je weer in het normale leven stapt. Tot ziens in Nederland! X

  • 24 Juni 2014 - 00:05

    Bart:

    Lieve, lieve Ingeborg,

    Je hebt het volbracht! Chapeau! Super knap van je! Ik twijfelde natuurljk geen moment aan je! Ik ga morgen voor ons incasseren (petunia bedoel ik dan). Voor volgend jaar heb ik de weddenschappen weer klaar staan 10:1 dat je het weer haalt, we worden nog rijk! Al kost het me wat kruim!

    Grapje: doe dit aub nooit meer!! Heel veel groetjes ook aan Tom, volgens mij heb je jezelf iets bewezen, wat niemand van je vroeg, je hebt jezelf en daarmee iedereen overwonnen! Ik heb het nooit gezegd, maar nu wel en ik meen het: you are the best!

    Gr Bart

  • 24 Juni 2014 - 06:10

    Ronel:

    Hoi Ingeborg, geweldig je hebt het gedaan!! Met veel plezier, heel veel respect en bewondering heb ik je tocht gevolgd. Geniet van de thuisreis met Tom. Ronel

  • 24 Juni 2014 - 08:28

    Gerda:

    Lieve Ingeborg,

    Wat een prachtige prestatie! Petje af. Ga nu maar genieten van het voldane gevoel.
    Het was leuk om je verslag te volgen en ik heb groot respect voor je prestatie.
    Tot snel, groet Gerda

  • 24 Juni 2014 - 13:49

    Tanja:

    Hoi Ingeborg,
    Gefeliciteerd! je hebt het gehaald!! In één woord GEWELDIG!!!!!!
    Zal best een gek gevoel zijn dat je nu niet meer 'hoeft' te fietsen!
    Hoop dat je een leuke terugreis hebt. Ik heb genoten van je berichtjes!
    groetjes Tanja

  • 25 Juni 2014 - 14:20

    Jan:

    Geweldig, je hebt het volbracht. Wat een doorzettingsvermogen! Ik bewonder je. Groet,
    Jan

  • 03 Juli 2014 - 09:01

    Mariertje:

    lieve Ingeborg, werkelijk op de valreep van je tocht zie ik voor de eerste keer jouw blog. Wat een prestatie! ik Wel jammer dat ik achteraf je verslagen lees, genieten jullie beiden nog van een lang en rustige terugtocht? tot spoedig ziens, in Voorburg. Groeten van Marietje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 70507

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: