Eindeloze dennenbossen - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu Eindeloze dennenbossen - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Ingeborg Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Eindeloze dennenbossen

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

02 Juni 2014 | Frankrijk, Labouheyre

Het was vandaag weer een dag van lange rechte stille fietspaden en wegen door eindeloze dennenbossen. Wel wat andere dennenbossen dan langs de kust, want nu zijn ze omzoomd met varens en loofgewas en soms witte of gele bloemen. Vaak rijd je niet eens door de bossen, maar langs enorme kapvlaktes, waar bizar gevormde stronken lijken op trollen of andere sprookjeswezens. De laatste paar kilometer voor Labouheyre maakten de dennen plaats voor enorme akkers mais, waar de besproeiingsintallaties als ware het de tentakels van grote spinnen over het land lagen. Dat gaf een desolaat gevoel, helemaal omdat ik wind tegen had. Muziek gaf uitkomst.

Ik was nog niet goed en wel op weg en mopperde wat omdat ik niet helemaal zeker was over de weg, toen er opeens een hert voor me uitliep. Zo'n mooi beest monterde me wel op. Nu ik van de kustroute af ben, neemt ook het aantal wandelende pelgrims toe,( dat kan ook al gauw want ik was er nog geen een tegengekomen) met als hoogtepunt een jonge Française met een ezel, die helemaal verrukt was dat ze nog maar 1000 km naar Santiago hoefde te lopen vanaf het dorp waar ik haar ontmoette. Dat zijn de ware!!

In Labouheyre waar ik nu ben, bleek je te moeten reserveren voor de pelgrimsherberg, dus ik zit weer in het hotel. En wat voor een! Een kamer waar ze middenin een douche hebben geplaatst en waar een electriciteitskabel van of naar een huis in aanbouw door de wc loopt de gang in. Maar goed, ik heb weer een slaapplaats en Liesbeth er zijn hier ook restaurants!!!!

  • 02 Juni 2014 - 18:51

    Françoise Lippe:

    Hi Ingeborg Ik zie het al, een typisch pelgrims verhaal... met alle ups en downs... eenzaamheid en verrassingen, ..het veranderd toch weer onderweg en het is wonderlijk. SPANNEND! Ik lees je verslagen met plezier! Met mij gaat alles goed ik herstel goed van mijn operatie en hoop volgend jaar weer een tocht té kunnen maken! Met z'n prachtig nieuwe heup moet dat toch weer kunnen!!Heel veel liefs lieve Ingeborg. Zorg goed voor jezelf en geniet! Dikke kus.Françoise.

  • 02 Juni 2014 - 19:23

    Hetty Oostijen:

    Hi Ingeborg,

    Het wordt alleen maar beter qua landschap. Wat fijn dat je een hert op je pad vond. En meer pelgrims gaat tegenkomen. Dat helpt op moeilijke momenten.
    Wij kwamen daar ook onze eerste wandelaars tegen.
    En lekker, zo een veilige slaapplaats;)

    Buen Camino, Hetty en grote groet van Ria ook

  • 02 Juni 2014 - 19:36

    Ivonne:

    Ha Pelgrimster, ik geniet ook weer van alle wederwaardigheden. Wat een moed heeft die vrouw met de ezel, vast de reïncarnatie van Maria. Toen je over het hotel schreef kreeg ik prompt een visioen van dat rood pluchen hotel waar je vorig jaar terecht kwam en ik bijzonder vreemde beelden van op het netvlies kreeg.....
    Mijn goede wensen begeleiden je!

  • 02 Juni 2014 - 19:41

    Marianne Luesken:

    Goedenavond Ingeborg,
    Wat een geweldig reisverslag schrijf jij, heel leuk en fijn om te volgen. Ik heb net mijn beker kwark (hoe kan het ook anders) op en zit nog in het gemeentehuis, omdat strakjes de nieuwe wethouders worden geinstalleerd. Ik/wij zijn hier - ondanks de eindeloze dennenbossen - toch erg jaloers op jouw reislust en doorzettingsvermogen, om deze pelgrimsreis te voltooien. Geniet ervan!

    Marianne Luesken

  • 02 Juni 2014 - 21:30

    Bart:

    Hoi Ingeborg,

    Ik zit aan de webcast gekluisterd. Kijken wie onze politieke opdrachtgevers worden, wat ze willen en welke accenten ze aanbrengen. Vooralsnog geen Herten, Trollen of Sprookjeswezens hier in de Lansingerlandse raadszaal! Dus geniet ervan! Hou je tempo vast, we zien je namelijk graag snel terug ;-)

    Gr Bart

  • 03 Juni 2014 - 09:43

    Margot:

    Hoi Ingeborg,
    Wat een genot om jouw verslagen te lezen. Het is net of ik naast je fiets, zo beeldend kun je het verwoorden! Nog een uitgever zoeken en je boek ligt zo bij Donner ;-) Ik heb nog steeds heel veel bewondering voor je dat je dit zo in je eentje volbrengt. En volgens mij geniet je volop van alle natuurschoonheden om je heen. Houd vol, maar vooral geniet, geniet, geniet!!
    Liefs, Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Labouheyre

Ingeborg

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 70622

Voorgaande reizen:

03 April 2019 - 01 Mei 2019

Japan

01 November 2018 - 06 December 2018

Nieuw-Zeeland2

25 Oktober 2017 - 18 November 2017

Kaapstad en Namibie

22 Augustus 2017 - 15 September 2017

Rondreis door China

08 November 2016 - 10 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland

26 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Fietsen van Tours naar Santiago de Compostella

12 Mei 2012 - 25 Juni 2012

fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: